ကေလးမ်ားအတြက္ ျမန္မာစာ ၀က္ဆိုက္ေရးရန္ လြန္ခဲ့ေသာ ေလးငါးႏွစ္ခန္႔ကပင္ ဆႏၵရွိခဲ့ပါသည္။ မိမိ၏ လံုလ၊ ၀ီရိယ၊ ပညာ အားနည္းမႈေၾကာင့္ ဆိုက္မွာ ယခုထိတိုင္ အေကာင္အထည္ မေပၚႏိုင္ေသးေသာ္လည္း ဆိုက္တြင္ ထည့္သြင္းမည့္ အစိတ္အပိုင္းတခုအျဖစ္ အားထုတ္ထားသမၽွကို ဘေလာ့ဂ္တြင္ အရင္တင္လိုက္ပါသည္။ ေ၀ဖန္၊ အႀကံျပဳ၊ ကူညီလိုသူမ်ားအား လႈိက္လွဲစြာဖိတ္ေခၚအပ္ပါသည္။
Flash movie ပို႔စ္ကိုတင္စ၌ ေတြ႕ရေသာ အခက္အခဲေလးမ်ားကို Google ၍ စာဖတ္ၿပီး ျပင္ဆင္ေနရပါသျဖင့္ ေခါင္းစဥ္သာတက္သြားသည့္အျဖစ္ Sonata-Cantata မွာ မၾကာခဏျဖစ္ေနရျခင္းကိုလည္း ေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။
9 comments:
ေက်းဇူးမမေရ။ေဒါင္းလို႔ မရဘူးေနာ္ မမ ဟုတ္တယ္မလား။
ကႀကီးေရးက
ခေခြးေရးခ
...
လို႔ဖတ္မွမွန္တယ္လို႔ထင္ပါတယ္
ေမာင္ဖတ္စာ >>
သင္ပုန္းႀကီးဖတ္စာ - ဆရာမ်ားအတြက္ အမွာစာ
အပိုဒ္ ၃ တြင္
၃။ သူငယ္တန္း ျမန္မာဖတ္စာပါ ဗ်ည္း လကၤာကို သင္ၾကားရာတြင္ “က” ကေလးငယ္ ခ်စ္စဖြယ္ ခ ခေရကံုးမေလးၿပံဳး စသည္တို႔ကို ႐ြတ္ဆိုရာ၌ ဗ်ည္းအကၡရာတို႔၏ အသံထြက္ကိုသာ ရြတ္ဆိုေစရပါမည္။ ဗ်ည္း အကၡရာတို႔၏ အမည္မ်ားကို မရြတ္ဆိုေစရပါ။ ဗ်ည္းလကၤာ၏ အသံေနအသံထား ေျပျပစ္မႈကို မပ်က္ယြင္းေစရပါ။
ကေလးငယ္မ်ားကို ဗ်ည္းအကၡရာ တို႔၏ အသံမ်ားႏွင့္ စတင္မိတ္ဆက္ ေပးေသာ ဗ်ည္းလကၤာျဖစ္ပါသည္။
ဗ်ည္းမ်ား၏ အသံကို မွတ္မိၿပီးေနာက္မွသာ က ႀကီး၊ ခ ေခြး ဂ ငယ္ စသည္ျဖင့္ ဗ်ည္းတို႔၏ အမည္မ်ား အေရးအဆြဲ၊ အဆြဲအငင္မ်ားကို ဆက္လက္ သင္ၾကားေပးရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
ဗ်ည္းနဲ႔ သရ တြဲ၍ စာလံုးေပါင္းဖတ္ရတြင္ ဗ်ည္းအကၡရာ၏ အသံထြက္ကိုသာ ရြတ္ဆိုတာပို၍ ေကာင္းတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။
အဲဒါက က-ကေလးငယ္ ခ်စ္စဖြယ္ကို ကႀကီး ကေလးငယ္ ခ်စ္စဖြယ္လို႔ မဆိုဖို႔ေျပာထားတာပါ။
စာလံုးေပါင္းဖတ္တဲ့အခါမွာ ...
ကစားမလား ဆုိရင္
ကႀကီးေရ က၊ စလံုးေရးခ် ၀စၥႏွစ္လံုးေပါက္စား ... အဲဒီလို ဖတ္ရမွာပါ။
ကေရက လို႔ မဖတ္ရသလို ...
စလံုးေရးခ်စာ ၀စၥႏွစ္လံုးေပါက္စား လို႔ ဖတ္တာလဲ မွားေနပါတယ္။
ကႀကီး
ခေခြး
ဂငယ္
ဃႀကီး
...
ဆိုတာ ဗ်ည္းအကၡရာေတြကို သင္ခ်ိန္မွာ ကြဲကြဲျပားျပား ျဖစ္ေအာင္ ဗ်ည္းအမည္မ်ားျဖင့္ သင္ၾကားရပါတယ္။
ဗ်ည္းေတြကို ေရးခ်၊ လံုးႀကီးတင္ စသည့္ သရတို႔ႏွင့္ တြဲၿပီး အသံထြက္ပံုကို သင္ရာတြင္ က၊ ခ စသည့္ ဗ်ည္းအသံ သက္သက္ျဖင့္သာ ရြတ္ဆိုေစျခင္းျဖင့္ အသံထြက္ပံုကို ပို၍ သေဘာေပါက္ေစႏိုင္ပါတယ္။
အခ်ိဳ႕လည္း စာလံုးေပါင္း၍ ဖတ္ခ်ိန္တြင္ ကႀကီး ခေခြး စသျဖင့္ ဗ်ည္းအမည္မ်ားျဖင့္ ရြတ္ဆိုၾကပါတယ္။ အသံဆင္ေသာ အကၡရာမ်ား - စလံုး၊ ဆလိမ္၊ ယပလက္၊ ရေကာက္ စသျဖင့္ တို႔ကို ဗ်ည္းအမည္ရြတ္ဆိုျခင္းျဖင့္ စာလံုးေပါင္းသတ္ပံုကို မွတ္မိေစသည့္ အက်ိဳးရရွိပါတယ္။
က်မ သင္ၾကားခဲ့ရသည့္ ပံုစံမွာမူ
ဗ်ည္း ႏွင့္ သရ ေပါင္း၍
က + အာ = ကာ
က + အား = ကား ဟူ၍
အသံထြက္ႏိုင္ရန္-ဗ်ည္း၏အသံျဖင့္သာ ရြတ္ဆိုေစပါတယ္။
အသံဆင္ေသာ စာလံုးမ်ား
ဆရာမ ႏွင့္
စပါး တြင္
မည္သည့္ စကားလံုးအတြက္ ဆလိမ္ သံုးရမည္။
မည္သည့္ စကားလံုးအတြက္ စလံုး သံုးရမည္ ကို အျမင္၊အေရး ျဖင့္သာ ေလ့က်င့္မွတ္သားေစခဲ့ပါတယ္။
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ရွင့္
အဲဒီပို႔စ္ေလးကို ဖြင့္တိုင္း ကြန္နက္ရွင္ေၾကာင့္ထင္ပါရဲ႕ ေပၚမလာဘူး သီတာေရ း)
တန္ဘိုးရွိတဲ့ ပို႔စ္ေလးတစ္ပုဒ္အျဖစ္ျမင္တယ္။
စိတ္ဓာတ္အစဥ္ၾကည္လင္ေအးျမပါေစကြယ္။
ေမတၱာျဖင့္
အန္တီတင့္
အၾကာႀကီးဖြင့္ထားလို႔ျဖစ္မယ္ အခုအားလံုး ဖတ္လို႔ရသြားၿပီ သီတာေရ း)
အရမ္းခ်ီးက်ဴးပါတယ္၊
ပံုေလးေတြကို အင္နီေမးရွင္း လုပ္ရင္ပိုေကာင္းမယ္။
ေက်းဇူးပါ ကိုဆိုဆီ
အခုပဲ ဘေလာ့ဂ္နဲ႔ ေဖ့ဘြတ္က သူငယ္ခ်င္းေတြကို ပံုေတြ အလွဴခံမလို႔... အျခား ဗ်ည္းကဗ်ာတို႔ ေ၀ါဟာရတို႔မွာလည္း ပံုျပ ရုပ္စံု လုပ္လို႔ရေအာင္။
Post a Comment