Saturday, December 10, 2011

ပ႒ာန္း ပစၥယနိေဒၵသ မိတ္ဆက္ - ၁၄ (အာေသ၀နပစၥည္း၊ ဥပနိႆယပစၥည္း)

အာေသ၀နပစၥည္း



အာေသ၀နပစၥေယာတိ -
၁။ ပုရိမာ ပုရိမာ ကုသလာ ဓမၼာ ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ ကုသလာနံ ဓမၼာနံ အာေသ၀နပစၥေယန ပစၥေယာ။
၂။ ပုရိမာ ပုရိမာ အကုသလာ ဓမၼာ ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ အကုသလာနံ ဓမၼာနံ အာေသ၀နပစၥေယန ပစၥေယာ။
၃။ ပုရိမာ ပုရိမာ ကိရိယာဗ်ာကတာ ဓမၼာ ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ ကိရိယာဗ်ာကတာနံ ဓမၼာနံ အာေသ၀နပစၥေယန ပစၥေယာ။


အာေသ၀န” ဟူသည္ “ထပ္ကာ ထပ္ကာ ျပဳလုပ္ျခင္း၊ ျဖစ္ေစျခင္း၊ ထံုမႊမ္းျခင္း” ဟူေသာ အဓိပၸါယ္ ရသည္။ စာတစ္ပုဒ္အား အထပ္ထပ္ ေလ့လာသင္ယူပါက တစ္ေခါက္ထက္ တစ္ေခါက္ ပို၍ အရွိန္ရ၍ လြယ္ကူ ေခ်ာေမာ တိုးတက္လာျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္၏။ ၀ီထိစိတ္အစဥ္တြင္ ေဇာစိတ္မ်ား ျဖစ္ေသာအခါတြင္ ေရွ႕ေဇာစိတ္တို႔သည္ မိမိႏွင့္ သဘာ၀ခ်င္းတူေသာ ေနာက္ေဇာစိတ္မ်ားအား အရွိန္အဟုန္ရေစရန္ အားေပးျခင္းသည္ အာေသ၀နပစၥည္းျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳသည္ မည္၏။ “သဘာ၀ခ်င္းတူေသာ” ဆုိရာတြင္ ေရွး ကုသိုလ္ ေဇာစိတ္သည္ ေနာက္ ကုသုိလ္ ေဇာစိတ္အား လည္းေကာင္း၊ ေရွး အကုသိုလ္ ေဇာစိတ္သည္ ေနာက္ အကုသုိလ္ ေဇာစိတ္အား လည္းေကာင္း၊ ေရွး ႀကိယာ ေဇာစိတ္သည္ ေနာက္ ႀကိယာ ေဇာစိတ္အားလည္းေကာင္း ေက်းဇူးျပဳျခင္း ျဖစ္သည္။



ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ပထမ ေဇာထက္ ဒုတိယ ေဇာစိတ္၊ ဒုတိယ ေဇာစိတ္ထက္ တတိယ ေဇာစိတ္တို႔က ဤသို႔ျဖင့္ ပို၍ ပို၍ အားေကာင္းလာ၏။ ဤသို႔ျဖင့္ စတုတၳေဇာတိုင္ တျဖည္းျဖည္း အရွိန္အဟုန္ ျမင့္တက္လာ၏။ (ကာမာ၀စရ) ေဇာစိတ္တို႔သည္ ၇-ႀကိမ္ထိသာ ျဖစ္ခြင့္ရွိသျဖင့္ တျဖည္းျဖည္း အရွိန္ကုန္ကာ ေနာက္ဆံုး သတၱေဇာစိတ္တြင္ အဆံုးသတ္ ေလွ်ာက်သြားရာ လိႈင္းလံုးသဖြယ္ရွိ၏။ ပထမေဇာသည္ အာေသ၀နပစၥည္း၏ ေက်းဇူးျပဳျခင္း မခံရ၍ အားအနည္းဆံုးျဖစ္၏။ သတၱမေဇာသည္ အရွိန္ကုန္၍ ျပန္က်သြားသည္ ဆိုေသာ္လည္း အာေသ၀နပစၥည္းျဖင့္ ေက်းဇူးျပုျခင္း ခံရ၍ ပထမေဇာထက္ ပို၍ အင္အားရွိသည္။ လိႈင္းလံုးကဲ့သို႔ပင္ အလယ္ေဇာ ၅-ခ်က္တို႔သည္ ပထမေဇာႏွင့္ ေနာက္ဆံုး သတၱမေဇာတုိ႔ထက္ပို၍ အားေကာင္းၿပီး စတုတၳေဇာသည္ အင္အား အေကာင္းဆံုး လိႈင္းထိပ္ျဖစ္ေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အင္အား အနည္းဆံုးျဖစ္သည့္ ပထမေဇာစိတ္တြင္ ျဖစ္ေသာ ကုသုိလ္ အကုသိုလ္ေစတနာကံမ်ားသည္ မ်က္ေမွာက္ဘ၀၌သာ အက်ိဳးေပးႏိုင္၏။ ဒိ႒ဓမၼေ၀ဒနီယကံဟု ေခၚသည္။ ထိုကံတို႔သည္ မ်က္ေမွာက္ဘ၀တြင္ အက်ိဳးေပးခြင့္ မရပါက အေဟာသိကံ ျဖစ္သြား၏။ ပထမေဇာထက္ အားေကာင္းေသာ သတၱမေဇာ ကံသည္ ေနာက္ ဒုတိယဘ၀တြင္ အက်ိဳးေပးႏုိင္ေသာ ဥပပဇၨေ၀ဒနီယကံ မည္၏။ ေနာက္ဘ၀တြင္ အက်ိဳးေပးခြင့္ မသာပါက အေဟာသိကံ ျဖစ္ရ၏။ အလယ္ေဇာ ၅-ခ်က္မွ ကံတို႔သည္ကား တတိယဘ၀မွစ၍ ေနာက္ေနာက္ေသာ သံသရာ ဘ၀ အဆက္အဆက္တိုင္ အက်ိဳးေပးႏိုင္ေလာက္ေသာ အပရာပရိယေ၀ဒနီယကံမ်ား ျဖစ္ၾက၏။

၁။ ပုရိမာ ပုရိမာ ကုသလာ ဓမၼာ - ေရွးေရွးျဖစ္ေသာ ကုသိုလ္တရားတို႔သည္
ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ ကုသလာနံ ဓမၼာနံ - ေနာက္ေနာက္ျဖစ္ေသာ ကုသိုလ္တရားတို႔အား
အာေသ၀နပစၥေယန ပစၥေယာ - အဖန္တလဲလဲ ျဖစ္ေစ၍ (အာေသ၀နပစၥည္းျဖင့္) ေက်းဇူးျပဳသည္။
၂။ ပုရိမာ ပုရိမာ အကုသလာ ဓမၼာ - ေရွးေရွးျဖစ္ေသာ အကုသိုလ္တရားတို႔သည္
ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ အကုသလာနံ ဓမၼာနံ - ေနာက္ေနာက္ျဖစ္ေသာ အကုသိုလ္တရားတို႔အား
အာေသ၀နပစၥေယန ပစၥေယာ - အဖန္တလဲလဲ ျဖစ္ေစ၍ (အာေသ၀နပစၥည္းျဖင့္) ေက်းဇူးျပဳသည္။
၃။ ပုရိမာ ပုရိမာ ကိရိယာဗ်ာကတာ ဓမၼာ - ေရွးေရွးျဖစ္ေသာ ႀကိယာအဗ်ာကတတရားတို႔သည္
ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ ကိရိယာဗ်ာကတာနံ ဓမၼာနံ - ေနာက္ေနာက္ျဖစ္ေသာ ကိရိယာအဗ်ာကတ တရားတို႔အား
အာေသ၀နပစၥေယန ပစၥေယာ - အဖန္တလဲလဲ ျဖစ္ေစ၍ (အာေသ၀နပစၥည္းျဖင့္) ေက်းဇူးျပဳသည္။

ေရွ႕ေဇာစိတ္တို႔က ေနာက္အျခားမဲ့တြက္ ျဖစ္ေသာ ေဇာစိတ္တို႔အား ေက်းဇူးျပဳျခင္း ျဖစ္၍ အာေသ၀နပစၥည္းသည္ အနႏၲရပစၥည္းမ်ိဳးတြင္ အက်ံုး၀င္၏။

**** ****
ဥပနိႆယပစၥည္း



ဥပနိႆယပစၥေယာတိ -
၁။ ပုရိမာ ပုရိမာ ကုသလာ ဓမၼာ ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ ကုသလာနံ ဓမၼာနံ ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ။
၂။ ပုရိမာ ပုရိမာ ကုသလာ ဓမၼာ ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ အကုသလာနံ ဓမၼာနံ ေကသၪၥိ ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ။
၃။ ပုရိမာ ပုရိမာ ကုသလာ ဓမၼာ ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ အဗ်ာကတာနံ ဓမၼာနံ ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ။
၄။ ပုရိမာ ပုရိမာ အကုသလာ ဓမၼာ ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ အကုသလာနံ ဓမၼာနံ ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ။
၅။ ပုရိမာ ပုရိမာ အကုသလာ ဓမၼာ ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ ကုသလာနံ ဓမၼာနံ ေကသၪၥိ ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ။
၆။ ပုရိမာ ပုရိမာ အကုသလာ ဓမၼာ ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ အဗ်ာကတာနံ ဓမၼာနံ ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ။
၇။ ပုရိမာ ပုရိမာ အဗ်ာကတာ ဓမၼာ ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ အဗ်ာကတာနံ ဓမၼာနံ ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ။
၈။ ပုရိမာ ပုရိမာ အဗ်ာကတာ ဓမၼာ ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ ကုသလာနံ ဓမၼာနံ ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ။
၉။ ပုရိမာ ပုရိမာ အဗ်ာကတာ ဓမၼာ ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ အကုသလာနံ ဓမၼာနံ ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ။
၁၀။ ဥတုေဘာဇနမၸိ ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ။ ပုဂၢေလာပိ ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ။ ေသနာသနမၸိ ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ။


ဥပနိႆယပစၥည္းဆိုသည္မွာ အလြန္အားေကာင္းေသာ မွီရာအေၾကာင္းတရားအျဖစ္ ေက်းဇူးျပဳျခင္း ျဖစ္သည္။ ဥပနိႆယပစၥည္းသည္
(၁) အာရမၼဏူပနိႆယပစၥည္း၊
(၂) အနႏၲ႐ူပနိႆယပစၥည္းႏွင့္
(၃) ပကတူပနိႆယပစၥည္းဟု အျပားအားျဖင့္ ၃-မ်ိဳး ရွိ၏။

အာ႐ံုမျပဳဘဲ မေနႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အလြန္ ဆြဲေဆာင္မႈေကာင္းေသာ အာ႐ံုမ်ားသည္ ယင္းတို႔ကို အာ႐ံုျပဳ၍ စိတ္ေစတသိက္မ်ား ျဖစ္ေပၚေစရန္ ေက်းဇူးျပဳသျဖင့္ အာရမၼဏူပနိႆယ (အာရမၼဏ + ဥပနိႆယ) ပစၥည္းမည္၏။ အာရမၼဏူပနိႆယ ပစၥည္းသည္ အာရမၼဏာဓိပတိပစၥည္းႏွင့္ အတူတူပင္ျဖစ္၍ ေက်းဇူးျပဳပံုသတၱိသာ ကြာျခားသည္။ ပ႒ာန္းကုသလတိတ္ ပဉႇာ၀ါရတြင္ အာရမၼဏာဓိပတိပစၥည္းႏွင့္ အတူတူပင္ ေဟာၾကားထား၏။

မိမိတို႔ ျပဳလုပ္အားထုတ္ထားေသာ ဒါန သီလ ဘာ၀နာစသည့္ ကုသိုလ္တရားမ်ား၊ မိမိတို႔ရရွိထားသည့္ စ်ာန္တရား မဂ္တရားမ်ားအား ျပန္လည္ ဆင္ျခင္ႏွလံုးသြင္း၍ ကုသိုလ္တရားတိုကို ျဖစ္ေစျခင္းသည္ ကုသိုလ္တရားက ကုသိုလ္အား အာရမၼဏူပနိႆယျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳျခင္း မည္၏။ အကယ္၍ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ပါက ကုသိုလ္စိတ္အစား ႀကိယာ အဗ်ာကတတရားတို႔သာ ျဖစ္သည္။ ကုသိုလ္တရားက အဗ်ာကတတရားအား အာရမၼဏူပနိႆယျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳသည္ မည္၏။ အကယ္၍ ထိုဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာတရားတို႔အား လြဲမွားစြာ ႏွလံုးသြင္း ဆင္ျခင္၍၊ ႏွစ္သက္တပ္မက္မႈ (ရာဂ)၊ ငါ့အလွဴ ငါ့ကိုယ္က်င့္သီလစသျဖင့္ အယူမွားမႈ (ဒိ႒ိ)တို႔ျဖစ္ပါက ကုသိုလ္တရားက အကုသိုလ္အား အာရမၼဏူပနိႆယျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳသည္ မည္၏။

ရာဂ၊ ဒိ႒ိစေသာ အကုသိုလ္တရားတို႔အား အေလးအနက္အာ႐ံုျပဳကာ ႏွစ္သက္သာယာမႈျဖစ္ပါက အကုသိုလ္တရားမ်ား ထပ္မံ ျဖစ္ေပၚေစႏိုင္သည္။ အကုသိုလ္တရားက အကုသိုလ္အား အာရမၼဏူပနိႆယျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳျခင္းျဖစ္သည္။ အကုသိုလ္တရားအား အေလးဂ႐ု အာ႐ံုျပဳ၍ ကုသိုလ္တရား၊ အဗ်ာကတတရားတို႔အား အာရမၼဏူပနိႆယပစၥည္းျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳျခင္းကိုကား ကုသလတိက္ ပဉႇာ၀ါရတြင္ ေဟာၾကားထားျခင္း မရွိပါ။

မိမိတို႔ ရရွိ မ်က္ေမွာက္ျပဳထားေသာ ဖိုလ္တရား၊ နိဗၺာန္ဟူသည့္ အဗ်ာကတတရားတို႔အား အာ႐ံုျပဳဆင္ျခင္၍ ေသကၡ (ရဟႏၲာမျဖစ္ေသးေသာ က်င့္ဆဲ) ပုဂၢိဳလ္တြင္ ကုသိုလ္တရားတို႔ ျဖစ္ေပၚေစ၏။ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္အတြက္ကား ႀကိယာ အဗ်ာကတတရားအား ျဖစ္ေပၚ၏။ အဗ်ာကတတရားက ကုသိုလ္ႏွင့္ အဗ်ာကတတရားတို႔ကို အာရမၼဏူပနိႆယပစၥည္းျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳျခင္း ျဖစ္သည္။ အလြန္ႏွစ္သက္ဖြယ္ျဖစ္ေသာ အဆင္း၊ အသံစသည့္ ႐ုပ္တရားမ်ားအား အာ႐ံုျပဳ၍ ႏွစ္သက္သာယာကာ တက္မက္ျခင္း၊ အယူမွားျခင္းတို႔ျဖစ္ေပၚသည္မွာ အဗ်ာကတတရားက အကုသိုလ္အား အာရမၼဏူပနိႆယျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳျခင္းျဖစ္သည္။

ခ်ဳပ္ပ်က္သြားေသာ ေရွ႕စိတ္သည္ ေနာက္ အျခားမဲ့တြင္ စိတၱနိယာမ အားေလ်ာ္စြာျဖစ္သည့္ စိတ္ေစတသိက္တို႔၏ အားႀကီးေသာ မွီရာအေၾကာင္းတရား ျဖစ္သျဖင့္ အနႏၲရပစၥည္းကိုပင္ အနႏၲ႐ူပနိႆယ (အနႏၲရ + ဥပနိႆယ) ပစၥည္းဟုလည္း ဆိုရ၏။

အာရမၼဏူပနိႆပစၥည္းႏွင့္ အနႏၲ႐ူပနိႆယပစၥည္းတို႔မွ အပအျခားေသာ ပင္ကိုယ္အားျဖင့္ အားေကာင္းသည့္ မွီရာအေၾကာင္းတရားမ်ားသည္ ပကတူပနိႆယ (ပကတိ + ဥပနိႆယ) ပစၥည္း မည္၏။

သဒၶါ၊ သီလ၊ သုတ၊ စာဂ၊ ပညာစေသာ တရားတို႔ကို အမွီျပဳ၍ ဒါနျပဳျခင္း၊ သီလေဆာက္တည္ျခင္း၊ ဘာ၀နာပြားျခင္းတို႔ျပဳေသာအခါ ကုသိုလ္တရားကို မွီ၍ ကုသိုလ္တရားတို႔ကို ပကတူပနိႆျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳသည္ မည္၏။ တဖန္ သဒၶါစေသာ ကုသိုလ္တရားတို႔ကို အမွီျပဳ၍ မာန္ရစ္မူျခင္း၊ အယူမွားျခင္စေသာ အကုသိုလ္တရားတို႔ကိုလည္း ပကတူပနိႆယျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳႏိုင္သည္။ ထို႔အတူပင္ ဒါနျပဳျခင္းစေသာ ကုသိုလ္တရားတို႔ကို အားထုတ္မႈေၾကာင့္ ကိုယ္ပင္ပန္းဆင္းရဲျခင္း (ကာယိကဒုကၡ)၊ စ်ာန္ကုသိုလ္တရားတို႔ကို မွီ၍ ကိုယ္ခ်မ္းသာျခင္း (ကာယိကသုခ)တို႔သည္ ကုသိုလ္က အဗ်ာကတတရားတို႔အား ပကတူပနိႆယျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳသည္ မည္၏။ ကုသိုလ္ကံက ၀ိပါက္ အက်ိဳးတရားကို ျဖစ္ေစျခင္းသည္လည္း ကုသိုလ္က အဗ်ာကတအား ပကတူပနိႆယျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳျခင္းအျဖစ္ ပဉႇာ၀ါရတြင္ ထည့္သြင္း ေဟာၾကားထားသည္။ အ႒ကထာက အားနည္းေသာ ကံမ်ားကို မယူဘဲ၊ အားႀကီးေသာ ကံမ်ားကိုသာ ယူရန္ မွတ္ခ်က္ျပဳထားသျဖင့္၊ အားႀကီးေသာ (ဗလ၀) နာနာကၡဏိက ကမၼပစၥည္းသည္ ပကတူပနိႆယတြင္ အက်ံုး၀င္သည္ဟု မွတ္သားႏိုင္၏။

ရာဂ ေဒါသ ေမာဟစေသာ အကုသိုလ္တရားတို႔အား အမွီျပဳ၍၊ သူ႔အသက္ သတ္ျခင္း၊ ခိုးယူျခင္းစေသာ အကုသိုလ္တရားတို႔ကို ျပဳၾကသည္။ ဤသည္မွာ အကုသိုလ္က အကုသိုလ္အား ပကတူပနိႆယျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳျခင္း ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ ထိုအကုသိုလ္တရားတို႔အား အမွီျပဳကာ ယင္းအကုသိုလ္တရားတို႔အား ပေပ်ာက္ေစရန္ ဒါန သီလ ဘာ၀နာတို႔ကို အားထုတ္သည္လည္း ရွိ၏။ အကုသိုလ္က ကုသိုလ္အား ပကတူပနိႆယျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳျခင္း ျဖစ္သည္။ ေလာဘျဖင့္ ရွာေဖြ အားထုတ္ေသာအခါ ခ်မ္းသာသုခရသည္လည္း ရွိ၏။ ကိုယ္ဆင္းရဲျခင္း ျဖစ္ရသည္လည္း ရွိ၏။ ကိုယ္ခ်မ္းသာ (ကာယိကသုခ) ကိုယ္ဆင္းရဲ (ကာယိကဒုကၡ) တို႔သည္ အဗ်ာကတတရားမ်ား ျဖစ္၍ အကုသိုလ္က အဗ်ာကတအား ပကတူပနိႆယျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳသည္ မည္၏။ အားႀကီးေသာ အကုသိုလ္ကံက ၀ိပါက္တို႔ကို ေက်းဇူးျပဳေသာ ဗလ၀ နာနာကၡဏိက ကမၼပစၥည္းသည္လည္း အကုသိုလ္က အဗ်ာကတအား ပကတူပနိႆယျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

ကိုယ္ခ်မ္းသာျခင္းကို အလိုရွိသျဖင့္ ဒါန သီလ ဘာ၀နာမ်ား အားထုတ္၏။ စ်ာန္တရားတို႔ အားထုတ္၏။ သင့္တင့္ ေလ်ာက္ပတ္ေသာ ဥတု၊ အစားအေသာက္ (ေဘာဇန - ေဘာဇဥ္)၊ ေနရာထိုင္ခင္း (ေသနာသန) တို႔ကို အမွီျပဳ၍လည္း ကုသိုလ္တရားတို႔ ျဖစ္၏။ ယင္းတို႔ကား အဗ်ာကတက အကုသိုလ္အား ပကတူပနိႆယျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုကိုယ္ခ်မ္းသာျခင္း၊ ဆင္းရဲျခင္း၊ ဥတု၊ အစားအေသာက္၊ ေနရာထိုင္ခင္းစေသာ အဗ်ာကတတရားတို႔ကို အမွီျပဳ၍ သူ႔အသက္သတ္ျခင္း၊ ခိုးယူျခင္းစေသာ အကုသိုလ္တရားတို႔အား ပကတူပနိႆယျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳသည္လည္း ရွိ၏။ ရာသီ ဥတု၊ အစားအေသာက္၊ ေနရာထိုင္ခင္းတို႔အား အမွီျပဳ၍ ကိုယ္ခ်မ္းသာ၊ ကိုယ္ဆင္းရဲျဖစ္ေသာအခါ အဗ်ာကတတရားက အဗ်ာကတတရားအား ပကတူပနိႆယ ပစၥည္း ေက်းဇူးျပဳသည္ မည္၏။

ဤသို႔အားျဖင့္ ေရွးေရွး ကုသုိလ္၊ အကုသိုလ္၊ အဗ်ာကတတရားတို႔သည္ ေနာက္ေနာက္ ကုသုိလ္၊ အကုသိုလ္၊ အဗ်ာကတတရားတို႔အား အာရမၼဏူပနိႆယ၊ အနႏၲ႐ူပနိႆယ၊ ပကတူပနိႆယ ဟူေသာ ဥပနိႆယပစၥည္းတို႔ျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳေနၾကသည္။ ဤတြင္ အနႏၲ႐ူပနိႆပစၥည္းသည္ ေရွးစိတ္၏ အျခားမဲ့၌ ျဖစ္ေသာ ေနာက္စိတ္အား ေက်းဇူးျပဳျခင္းျဖစ္၍ ပစၥည္းႏွင့္ ပစၥယုပၸန္တို႔ ၀ီထိ တူၾကရ၏။ အာရမၼဏူပနိႆယႏွင့္ ပကတူပနိႆယတို႔ျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳရာတြင္ ပစၥည္းႏွင့္ ပစၥယုပၸန္သည္ ၀ီထိတူရန္ မလိုေပ။

၁။ ပုရိမာ ပုရိမာ ကုသလာ ဓမၼာ - ေရွးေရွး ကုသိုလ္တရားတို႔သည္
ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ ကုသလာနံ ဓမၼာနံ - ေနာက္ေနာက္ ကုသိုလ္တရားတို႔အား
ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ - အားႀကီးေသာ မွီရာအျဖစ္ (ဥပနိႆယပစၥည္းျဖင့္) ေက်းဇူးျပဳသည္။
၂။ ပုရိမာ ပုရိမာ ကုသလာ ဓမၼာ - ေရွးေရွး ကုသိုလ္တရားတို႔သည္
ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ အကုသလာနံ ဓမၼာနံ - ေနာက္ေနာက္ အကုသိုလ္တရားတို႔အား
ေကသၪၥိ ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ - အခ်ိဳ႕ အားႀကီးေသာ မွီရာအျဖစ္ (အခ်ိဳ႕ေသာ ဥပနိႆယပစၥည္းျဖင့္) ေက်းဇူးျပဳသည္။
၃။ ပုရိမာ ပုရိမာ ကုသလာ ဓမၼာ - ေရွးေရွး ကုသိုလ္တရားတို႔သည္
ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ အဗ်ာကတာနံ ဓမၼာနံ - ေနာက္ေနာက္ အဗ်ာကတတရားတို႔အား
ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ - အားႀကီးေသာ မွီရာအျဖစ္ (ဥပနိႆယပစၥည္းျဖင့္) ေက်းဇူးျပဳသည္။

အနႏၲ႐ူပနိႆယပစၥည္းသည္ မ်ိဳးဇာတ္ ဆန္႔က်င့္ဖက္ျဖစ္ေသာ ကုသိုလ္က အကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္က ကုသိုလ္အား ေက်းဇူးျပဳႏိုင္ျခင္း မရွိပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ကုသိုလ္က အကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္က ကုသိုလ္အား ေက်းဇူးျပဳရာတြင္ အနႏၲ႐ူပနိႆယ ပစၥည္း မရသျဖင့္၊ “အခ်ိဳ႕ေသာ (ေကသၪၥိ)” ဟူေသာ စကားထည့္သြင္း ထားသည္ကို သတိျပဳႏိုင္၏။

၄။ ပုရိမာ ပုရိမာ အကုသလာ ဓမၼာ - ေရွးေရွး အကုသိုလ္တရားတို႔သည္
ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ အကုသလာနံ ဓမၼာနံ - ေနာက္ေနာက္ အကုသိုလ္တရားတို႔အား
ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ - အားႀကီးေသာ မွီရာအျဖစ္ (ဥပနိႆယပစၥည္းျဖင့္) ေက်းဇူးျပဳသည္။
၅။ ပုရိမာ ပုရိမာ အကုသလာ ဓမၼာ - ေရွးေရွး အကုသိုလ္တရားတို႔သည္
ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ ကုသလာနံ ဓမၼာနံ - ေနာက္ေနာက္ ကုသိုလ္တရားတို႔အား
ေကသၪၥိ ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ - အခ်ိဳ႕ အားႀကီးေသာ မွီရာအျဖစ္ (အခ်ိဳ႕ေသာ ဥပနိႆယပစၥည္းျဖင့္) ေက်းဇူးျပဳသည္။
၆။ ပုရိမာ ပုရိမာ အကုသလာ ဓမၼာ - ေရွးေရွး အကုသိုလ္တရားတို႔သည္
ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ အဗ်ာကတာနံ ဓမၼာနံ - ေနာက္ေနာက္ အဗ်ာကတတရားတို႔အား
ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ - အားႀကီးေသာ မွီရာအျဖစ္ (ဥပနိႆယပစၥည္းျဖင့္) ေက်းဇူးျပဳသည္။

၇။ ပုရိမာ ပုရိမာ အဗ်ာကတာ ဓမၼာ - ေရွးေရွး အဗ်ာကတတရားတို႔သည္
ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ အဗ်ာကတာနံ ဓမၼာနံ - ေနာက္ေနာက္ အဗ်ာကတတရားတို႔အား
ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ - အားႀကီးေသာ မွီရာအျဖစ္ (ဥပနိႆယပစၥည္းျဖင့္) ေက်းဇူးျပဳသည္။
၈။ ပုရိမာ ပုရိမာ အဗ်ာကတာ - ေရွးေရွး အဗ်ာကတတရားတို႔သည္
ဓမၼာ ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ ကုသလာနံ ဓမၼာနံ - ေနာက္ေနာက္ ကုသိုလ္တရားတို႔အား
ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ - အားႀကီးေသာ မွီရာအျဖစ္ (ဥပနိႆယပစၥည္းျဖင့္) ေက်းဇူးျပဳသည္။
၉။ ပုရိမာ ပုရိမာ အဗ်ာကတာ ဓမၼာ - ေရွးေရွး အဗ်ာကတတရားတို႔သည္
ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ အကုသလာနံ ဓမၼာနံ - ေနာက္ေနာက္ အကုသိုလ္တရားတို႔အား
ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ - အားႀကီးေသာ မွီရာအျဖစ္ (ဥပနိႆယပစၥည္းျဖင့္) ေက်းဇူးျပဳသည္။

အတိတ္၊ အနာဂတ္၊ ပစၥဳပၸန္ ကာလသံုးပါးမွ ႐ုပ္နာမ္တရားတို႔သာမက၊ နိဗၺာန္ႏွင့္ ပညတ္တရားတို႔သည္ပင္ ပကတူပနိႆယ ပစၥည္းျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳႏိုင္ၾက၍၊ ပကတူပနိႆယ ပစၥည္း၏ နယ္သည္ အလြန္က်ယ္ေျပာလွသည္။ ရာသီဥတု၊ အစားအေသာက္၊ ေနရာထိုင္ခင္းစေသာ ႐ုပ္ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ မိတ္ေဆြ အေပါင္းအသင္း၊ ဆရာသမားစေသာ လူမႈပတ္၀န္းက်င္တို႔သည္ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္စေသာ စိတ္ေစတသိက္အား ပကတူပနိႆယပစၥည္းျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳေနၾကသည္။

၁၀။ ဥတုေဘာဇနမၸိ - ဥတု အစားအေသာက္တို႔သည္လည္း
ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ - အားႀကီးေသာ မွီရာအျဖစ္ (ဥပနိႆယပစၥည္းျဖင့္) ေက်းဇူးျပဳသည္။
ပုဂၢေလာပိ - (ကလ်ာဏမိတၱစေသာ) ပုဂၢိဳလ္သည္လည္း
ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ - အားႀကီးေသာ မွီရာအျဖစ္ (ဥပနိႆယပစၥည္းျဖင့္) ေက်းဇူးျပဳသည္။
ေသနာသနမၸိ - ေနရာထိုင္ခင္းသည္လည္း
ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ - အားႀကီးေသာ မွီရာအျဖစ္ (ဥပနိႆယပစၥည္းျဖင့္) ေက်းဇူးျပဳသည္။

**** ****

0 comments: