Friday, April 9, 2010

ဆရာဦးေ႐ႊေအာင္ႏွင့္ အရစၥတိုတယ္

အေနာက္တိုင္း အေတြးအေခၚတို႔ကို ျမန္မာဆန္ဆန္ေတြးၿပီး စာဖတ္ပရိသတ္အား ျပန္လည္တင္ျပသူမ်ားထဲတြင္ တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္ႏွင့္ ဦးေ႐ႊေအာင္တို႔ ႏွစ္ဦးကို သေဘာက်မိသည္။ ေ၀ါဟာရအသစ္မ်ား သံုးသြားသည့္တိုင္ စလံုးစခု မျဖစ္, တစိမ္းတရံစာ မျဖစ္ပဲ အေတြးထဲသို႔ ေျပေျပျပစ္ျပစ္ ၀င္ေအာင္ေရးႏိုင္၍ ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ေရးႏိုင္ျခင္းမွာလည္း ျမန္မာအေတြးအေခၚထဲမွ အနီးစပ္ဆံုးကို လြယ္လင့္တကူဆြဲယူ ႏိႈင္းယွဥ္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ စာေက်၍ ျဖစ္မည္။
ဆရာဦးေ႐ႊေအာင္၏ ဘ၀အျမင္သစ္ထဲမွ စာပိုဒ္တစ္ပိုဒ္ကို ၾကည့္ပါ။

“အက်ိဳးတရား တစ္ခုကို ျဖစ္ေပၚေစမႈ၌ အေၾကာင္းတရားတို႔သည္ ေလးပါး ပါ၀င္ၾကရ၏။ ကံလည္း လို၏။ ဉာဏ္ႏွင့္၀ီရိယလည္းလို၏။ ဆႏၵလည္း လို၏။ စိတ္ထားလည္း လို၏။ ဆႏၵ, စိတၱ, ၀ီရိယ, ၀ီမံသ ေပါင္း ေလးခုတို႔ကို ဣဒၶိပါဒ္ေလးပါး ဟုေခၚ၏။ ဣဒၶိပါဒ္ေလးပါးႏွင့္ ျပည့္စံုမွ အက်ိဳးတရား ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္၏။ ဣဒၶိပါဒ္ေလးပါးႏွင့္ ကံအေၾကာင္းတရားတြင္ ကံသည္ ဥပါဒါနကာရဏ မည္၏။ ဥပါဒါနကာရဏဟူသည္မွာ ကိုယ္ထည္အေၾကာင္း ျဖစ္၏။ စားပြဲလုပ္ရာ၌ သစ္သားသည္ ကိုယ္ထည္အေၾကာင္းျဖစ္သကဲ့သို႔ပင္ အက်ိဳးေပးရာ၌ ကံသည္ ကိုယ္ထည္အေၾကာင္းျဖစ္၏။ ဉာဏ္ႏွင့္ ၀ီရိယသည္ နိမိတၱကာရဏ မည္၏။ နိမိတၱကာရဏဟူသည္မွာ ဗိသုကာအေၾကာင္း ျဖစ္၏။ စားပြဲလုပ္ရာ၌ လက္သမားမပါလွ်င္ မျဖစ္သကဲ့သို႔ အက်ိဳးေပးရာ၌လည္း ဉာဏ္ႏွင့္ ၀ီရိယ မပါလွ်င္ မျဖစ္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဉာဏ္ႏွင့္ ၀ီရိယ ဗိသုကာအေၾကာင္းျဖစ္၏။ ဆႏၵသည္ ပတၳနာကာရဏ မည္၏။ ပတၳနာကာရဏဟူသည္မွာ ရည္မွန္းခ်က္အေၾကာင္း ျဖစ္၏။ ရည္မွန္းခ်က္မရွိလွ်င္ ဘာမွ် ျဖစ္မလာႏိုင္သကဲ့သို႔ပင္ အက်ိဳးေပးရာ၌ ဆႏၵမပါလွ်င္လည္း ဘာမွ် မျဖစ္လာႏိုင္ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္အက်ိဳးေပးရာ၌ ဆႏၵကိုလည္း အေၾကာင္းတစ္ရပ္အေနျဖင့္ လိုအပ္၏။ စိတ္သည္ သမ၀ါယိကကာရဏ မည္၏။ သမ၀ါယိကကာရဏဟူသည္မွာ ပံုစံအေၾကာင္း ျဖစ္၏။ စားပြဲလုပ္ရာ၌ စားပြဲပံုစံရွိပါမွ စားပြဲကိုလုပ္၍ ရ၏။ ထို႔အတူ အက်ိဳးတရားတစ္ခု ျဖစ္ေပၚေစရာ၌ အေၾကာင္းအေနျဖင့္ ပါ၀င္ရသည္ပင္ ျဖစ္၏။ ဤသည္မွာ ဒႆနက်မ္းမ်ား၌ ေဖာ္ျပၾကေသာ အဆိုအမိန္႔မ်ား ျဖစ္ေလ၏။” (ဘ၀အျမင္သစ္ - စာမ်က္ႏွာ ၁၂၄)

စင္စစ္ ဤအဆိုအမိန္႔မ်ားကား (မည္သည့္ ဒႆနက်မ္းစာမ်ားမွ အဆိုအမိန္႔မ်ားျဖစ္သည္ဟု ေဖာ္ျပထားျခင္းမရွိေသာ္လည္း)* ဂရိအေတြးအေခၚဆရာ အရစၥတိုတယ္၏ Metaphysics က်မ္းမွ material cause, efficient cause, final cause, formal cause ဟူေသာ အေၾကာင္းတရားေလးပါးကို (http://plato.stanford.edu/entries/aristotle-causality/#FouCau) ျမန္မာမႈအေတြးအေခၚမွ ေ၀ါဟာရမ်ားႏွင့္ ႏွီးႏြယ္တင္ျပသြားျခင္း ျဖစ္သည္(ဟု မိမိအေနႏွင့္ ယူဆမိပါသည္။)* ေ၀ါဟာရအသစ္မ်ား သံုးသြားသည့္တိုင္ ခိုးလိုးခုလု ျဖစ္မေနပါ။ ဆရာဦးေ႐ႊေအာင္၏ အေတြးႏွင့္ အေရးကို သေဘာက်မိပါသည္။

* ျပင္ဆင္ ျဖည့္စြက္ခ်က္မ်ား

မွတ္ခ်က္။ ။

ရည္ညႊန္းစာပိုဒ္ပါ ဤသည္မွာ ဒႆနက်မ္းမ်ား၌ ေဖာ္ျပၾကေသာ အဆိုအမိန္႔မ်ား ျဖစ္ေလ၏။” ဆိုသည့္ေနာက္ဆံုး၀ါက်အရ “ဆရာဦးေ႐ႊေအာင္က ဒႆနက်မ္းမ်ားမွ ကိုယ္ထည္အေၾကာင္း ဗိသုကာအေၾကာင္းရည္မွန္းခ်က္အေၾကာင္း ပံုစံအေၾကာင္း ဟူေသာ အေၾကာင္းတရားေလးပါးကို ဗုဒၶစာေပ႐ႈေထာင့္ အေတြးအျမင္ျဖင့္ တင္ျပထားသည္” ဟူ၍ မိမိအေနျဖင့္ ဆရာႀကီးအား ေလးစားဂုဏ္ယူမိပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း မိမိ၏ အယူအဆသည္ စာဖတ္သူတို႔အတြက္ အျငင္းပြားဖြယ္ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။ စာေရးသူ, စာဖတ္သူမ်ား အကုသိုလ္မပြားမ်ားၾကေစရန္ ဆရာႀကီး၏ မူရင္းစာကိုယ္ကို ခ်န္၍ မိမိ၏ အယူအဆကို ပယ္ဖ်က္ထားလိုက္ပါသည္။


17 comments:

ဇြန္မိုးစက္ said...

ဇြန္လည္း ဖတ္ၿပီး သေဘာက်သြားပါတယ္။

Thu said...

Appreciate on your presentation and comparison. I thought one of possible way is Sayagyi U Shwe Aung compositions and terminology are dominant by Sanskrit caused of he gained master degree specialized in Sanskrit.
We, Myanmar are quite familiar with Pali derivations and translation for long time.
When Sayagyi composed by Sanskrit derivative terms and ideology that made most Myanmar found new version of presentations and huge admire on it.
In the end, we got treasures from various ways.
However, I ought to honestly say that we are still feeble in originality in every fields.

ညီမေလး said...

ဟုတ္တယ္ ... ဦးေရႊေအာင္က ေရးတာသိပ္ေကာင္းတယ္ ။ ခုစာေလးျပန္မွ်ေ၀ခြင္႕ျပဳပါေနာ္ .. .

sonata-cantata said...

ျပန္လည္မွ်ေ၀လို႔ရပါတယ္။ မူရင္းစာအုပ္က ဒီ link http://www.myanmarebooks.net/?p=1429 မွာလည္း ယူႏိုင္ပါတယ္။

တန္ခူး said...

ဆရာသာ ျမန္မာမွ ုျပဳတယ္လုိ ့ ေျပာမျပခဲ့ရင္ အေပၚက တပိုဒ္ဖတ္ျပီး ဦးေရြွေအာင္ မူလလက္ရာလုိ ့ ထင္မိမွာပါပဲဆရာ… မွ်ေ၀ေပးတာေက်းဇူးပါဆရာေရ…
(စကားမစပ္… မမသီတာဆီသြားမရလို ့ တန္ခူးကို invite လုပ္ဖို ့ေျပာေပးပါဦး)

sonata-cantata said...

13 Apr 10, 00:41
အာကာေမာင္: ဖတ္လို႕ေကာင္းတယ္ဗ်ာ။ဒါေပမယ့္ မွတ္ခ်က္ေပးတာေတာ့ အတိအက် ေျပာေနသလို ျဖစ္ေနလို႕ တမ်ိဳးျဖစ္မိပါတယ္။ သူေျပာေနတဲ့အေၾကာင္းေတြကို ပါဠိစာေပကေန ရတာေရာ မျဖစ္နိဳင္ေပဘူးလားခင္ဗ်ား။

sonata-cantata said...

CBox မွ

19 Apr 10, 14:08
ဦးဇင္း: ဒကာလား ဒကာမလားမသိပါ. ဒီဆုိဒ္ကုိတစ္ခါမွမဝင္ဖူးပါ ဆရာဦးေရႊေအာင္ႏွင့္ အာရစ္စတုိတယ္ဆုိလုိ႔ဝင္လုိက္တာပါ။ ဆရာဦးေရႊေအာင္က Aristotle four causes ကုိယူတာလဲျဖစ္နဳိင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူလက္ရွိနဳိင္းယွဥ္ထားတာက ပါဠိစာေပးမွာလာေသာ အေၾကာင္
19 Apr 10, 14:11
ဦးဇင္း: အေၾကာင္းအက်ဳိးတရားေတြကုိ ႏွဳိးယွဥ္ထားတာပါ. ဒီဥပမာေတြကုိ ပါဠိစာေပမွာ ေနရာတကာေတြ႕နဳိင္ေသာ ဥပမာမ်ားျဖစ္ပါတယ္. Aristotle တင္မဟုတ္ Socrates သည္ပင္ ျမတ္စာဘုရားထက္ေနာက္မွေပၚေပါက္လတာတာ. ေသခ်ာေလ့လာေစခ်င္ပါသည္.

sonata-cantata said...

ဦးဇင္း>> အရစၥတိုတယ္က ဗုဒၶပြင့္ေတာ္မူၿပီးေနာက္မွ ေပၚလာတာ မွန္ပါတယ္ဘုရား။ ထို႔အတူ ကံတရား, ဣဒၶိပါဒ္တရား ဆိုတာေတြကလည္း ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ အလြန္ရင္းႏွီးေနၿပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။ အခုလို ရင္းႏွီးၿပီးသားအေတြးအျမင္ေတြ, ေ၀ါဟာရေတြသံုးၿပီး ဆရာဦးေ႐ႊေအာင္က “…ဒႆနက်မ္းမ်ား၌ ေဖာ္ျပၾကေသာ အဆိုအမိန္႔မ်ား…” ကုိ ျမန္မာပရိသတ္ကို ျပန္လည္တင္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္ဘုရား။

ကိုအာကာေမာင္ ကိုလည္း တပါတည္း ျပန္ၾကားလိုက္ပါတယ္။

ဧရာ

chomarmyathaung said...

က်ြန္မအထင္ ဆရာၾကီးဦးေရြေအာင္က ၿမတ္စြာဘုရားရဲ့တရားေတာ္ကို လူေတြနားလည္ေအာင္ ရွင္းၿပသြားတာပါ. sonata ေၿပာသလို အရစၥတိုတယ္ ရဲ့ စာကို ေၿပၿပစ္ေအာင္ဘာသာၿပန္သြားတယ္ လို့ က်ြန္မ မ ထင္ဘူး။ ဆရာၾကီးဦးေရြေအာင္လို ပုဂၢိဳလ္ က သူမ်ား ရဲ့ စာ ကို ကိုးကား ခဲ့ေသာ္ ကိုးကားထားတာ ကို index မွာ ေသခ်ာထည့္သြင္းမည့္သူဟု က်ြန္မယံုၾကည္တယ္။ ဘာသာတရားအေပၚမွာ ဆရာၾကီးရဲ့ေလးစားမူ့ ကို ေစာ္ကားသလိုမ်ားၿဖစ္ေနမလားလို့ ထင္မိတယ္ (ေခၚင္းစဥ္က).
sonata - မသိလုပ္ၿပဳလုပ္ ၊ ၿပဳလုပ္လို့ ရရွိ ၊ ရရွိေတာ့ ခံၾက ဆိုတဲ့ မဟာစည္ ဆရာေတာ္ေၿပာတာေလး ကို အစဥ္ သတိရွိေစခ်င္တယ္...
လူတိုင္းအမွားနဲ့ မကင္းပါ..
ခံ၀န္ခ်က္ - က်ြန္မ အရစၥတိုတယ္ ကို မဖတ္ဘူးပါ....
အမွားရွိေသာ္ခြင့္လြတ္ပါ- ေစတနာ အမွားပါ....
မခ်ိဳမာညြန့္

chomarmyathaung said...

ဆရာၾကီးဦးေရြေအာင္သည္ ၿမတ္စြာဘုရားရဲ့တရားေတာ္မ်ားကို သာမန္လူေတြနားလည္ေအာင္ ရွင္းၿပထားၿခင္းၿဖစ္ပါသည္။ sonata ေၿပာသကဲ့သို့ အရစၥတိုတယ္ကို ေၿပလည္ေအာင္ဘာသာၿပန္ၿခင္းမၿဖစ္ ႏိူင္ဟုယံုၾကည္ပါသည္။ ဆရာၾကီးကဲ့သို့ေသာ္ပုဂၢိဳလ္ သည္ ကိုးကားခဲ့ပါက ကိုးကားထားေၾကာင္းအတိအလင္း စာအုပ္တြင္ ေၿပာထားပါ မည္။ ပါဠိ စာေပ ကို သာမန္လူေတြနားလည္ေအာင္ ရွင္းထားၿခင္းၿဖစ္မည္ဟုယံုၾကည္ပါသည္။
" ဆရာၾကီးဦးေရြေအာင္ ႏွင့္ အရစၥတိုတယ္ " ေခါင္းစဥ္ ႏွင့္ sonata ရဲ့ ေရးသားခ်က္ သည္ ဘာသာတရားကို သာမန္ထက္ နားလည္ သည့္ ဆရာၾကီးကို ေစာ္ကားသလုိၿဖစ္ေန သည္ ဟု ခံစားမိပါသည္။ စိတ္မေကာင္းၿဖစ္ရပါသည္။
ွSonata- မသိ လို့ ၿပဳလုပ္၊ ၿပဳလုပ္ေတာ့ ရရွိ၊ ရရွိေတာ့ ခံၾက ဆိုတဲ့ မဟာစည္ ဆရာေတာ္ၾကီးရဲ့ စကားကို အစဥ္သတိရွိေစခ်င္ပါသည္။
ေစတနာၿဖင့္
၀န္ခံခ်က္ - အရစၥတိုတယ္ကို မဖတ္ဘူးပါ၊
မခ်ိဳမာညြန့္

chomarmyathaung said...

ဆရာၾကီးဦးေရြေအာင္သည္ ၿမတ္စြာဘုရားရဲ့တရားေတာ္မ်ားကို သာမန္လူေတြနားလည္ေအာင္ ရွင္းၿပထားၿခင္းၿဖစ္ပါသည္။ sonata ေၿပာသကဲ့သို့ အရစၥတိုတယ္ကို ေၿပလည္ေအာင္ဘာသာၿပန္ၿခင္းမၿဖစ္ ႏိူင္ဟုယံုၾကည္ပါသည္။ ဆရာၾကီးကဲ့သို့ေသာ္ပုဂၢိဳလ္ သည္ ကိုးကားခဲ့ပါက ကိုးကားထားေၾကာင္းအတိအလင္း စာအုပ္တြင္ ေၿပာထားပါ မည္။ ပါဠိ စာေပ ကို သာမန္လူေတြနားလည္ေအာင္ ရွင္းထားၿခင္းၿဖစ္မည္ဟုယံုၾကည္ပါသည္။
" ဆရာၾကီးဦးေရြေအာင္ ႏွင့္ အရစၥတိုတယ္ " ေခါင္းစဥ္ ႏွင့္ sonata ရဲ့ ေရးသားခ်က္ သည္ ဘာသာတရားကို သာမန္ထက္ နားလည္ သည့္ ဆရာၾကီးကို ေစာ္ကားသလုိၿဖစ္ေန သည္ ဟု ခံစားမိပါသည္။ စိတ္မေကာင္းၿဖစ္ရပါသည္။
ွSonata- မသိ လို့ ၿပဳလုပ္၊ ၿပဳလုပ္ေတာ့ ရရွိ၊ ရရွိေတာ့ ခံၾက ဆိုတဲ့ မဟာစည္ ဆရာေတာ္ၾကီးရဲ့ စကားကို အစဥ္သတိရွိေစခ်င္ပါသည္။
ေစတနာၿဖင့္
၀န္ခံခ်က္ - အရစၥတိုတယ္ကို မဖတ္ဘူးပါ၊
မခ်ိဳမာညြန့္

sonata-cantata said...

မိမိကုိယ္တိုင္အေနျဖင့္ ဆရာၾကီးဦးေ႐ႊေအာင္၏ ဘာသာတရားအေပၚ နားလည္မႈ, ခံယူခ်က္ႏွင့္ အေရးအသားတို႔ကို အလြန္ႏွစ္ၿခိဳက္ ေလးစားသူျဖစ္သျဖင့္၊ မိမိေရးေသာစာက “ဆရာႀကီးအား ေစာ္ကားသလိုျဖစ္သည္” ဟု ထင္ျမင္စရာျဖစ္ရျခင္းသည္ မိမိ၏ တင္ျပပံု ခ်ိဳ႕ယြင္းမႈေၾကာင့္သာျဖစ္ပါလိမ့္မည္။

စင္စစ္ ဤအဆိုအမိန္႔မ်ားကား (မည္သည့္ ဒႆနက်မ္းစာမ်ားမွ အဆိုအမိန္႔မ်ားျဖစ္သည္ဟု ေဖာ္ျပထားျခင္းမရွိေသာ္လည္း)* ဂရိအေတြးအေခၚဆရာ အရစၥတိုတယ္၏ Metaphysics က်မ္းမွ material cause, efficient cause, final cause, formal cause ဟူေသာ အေၾကာင္းတရားေလးပါးကို (http://plato.stanford.edu/entries/aristotle-causality/#FouCau) ျမန္မာမႈအေတြးအေခၚမွ ေ၀ါဟာရမ်ားႏွင့္ ႏွီးႏြယ္တင္ျပသြားျခင္း ျဖစ္သည္(ဟု မိမိအေနႏွင့္ ယူဆမိပါသည္။)*

ဟု ျပန္လည္ျပင္ဆင္ ေရးလိုက္ပါသည္။

* ျပင္ဆင္ ျဖည့္စြက္ခ်က္မ်ား
ဧရာ(မႏၲေလး)

chomarmyathaung said...

Hi Sonata,

Sonata ရဲ့ ယူဆခ်က္ ကို ဘာ မွ ေၿပာစရာမရွိပါဘူး။ လူတဦးတေယာက္ခ်င္းစီမွာ မိမိၾကိဳက္သလိုယူဆပိုင္ခြင္ြရွိတယ္ေလ၊

ဆရာၾကီးရဲစာေတြကို က်ြန္မ ၁၀ တန္းမွာ စတင္ထိေတြခြင့္ရခဲတယ္၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဆရာၾကီးဟာ လူေလာကမွာမရွိေတာ့ဘူူး၊ ဆရာၾကီသည္ က်ြန္မရဲ့သင္ဆရာၿဖစ္သည္။
က်ြန္မရဲ့ ခံယူခ်က္ -
ဗုဒၶ ၿမတ္စြာသာသနာ(ၿမတ္စြာဘုရားရဲ့တရားေတာ္) ကို လူသားမ်ားနားလည္ရန္ရွင္းၿပထားၿခင္းၿဖစ္သည္ဟုခံယူပါသည္။

ၿပန္လည္ၿပင္ဆင္ေရးေပးသည့္အတြက္ေက်းဇူးတင္ပါသည္၊ စာတလုံးရဲ့တန္ဖိုးသည္ အင္မတန္ၾကီးပါသည္၊ စာတလုံးေၾကာင့္ နားလည္မူ့လြဲၿခင္းေၾကာင့္ စာဖစ္သူတြင္အသိမမွားေစခ်င္ပါ။

မခ်ိဳမာညြန့္

Anonymous said...

ဗုဒၶစာေပေတြကို ေလ့လာတဲ့ ေနရာမွာ ေလ့လာတဲ့နည္းေတြ အမ်ားၾကီး ရွိပါတယ္။ အဲဒီနည္းေတြကိုေတာ့ မသင္ပဲနဲ႔ မသိႏိုင္မတတ္ႏိုင္ပါ။ ဆရာၾကီး ဦးေရႊေအာင္ဟာ ပိဋကတ္စာေပကို နည္းေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ သင္ၾကားတတ္ေျမာက္ခဲ့သလို
တတ္သည့္အတိုင္းလည္း စာေရးသားသည့္ေနရာမွာ အသံုးခ်၍ ေရးသားသည္ သို႔အတြက္ ဆရာၾကီး၏ ေရးဟန္သည္ အားလံုးနဲ႔ကြဲျပားျခားေန ေနျခင္းျဖစ္၏
ဆန္းသစ္သည့္ အေတြအေခၚ အယူအဆကို တင္ျပသည့္အခါ ဒႆနဟု ကင္ပြန္းတတ္ခ်င္ၾက၏
ဗုဒၶ၏ တရားေတာ္မ်ားေလာက္ အေတြးအေခၚ အယူအဆ ဆန္းသစ္သည့္ ထက္ျမက္သည့္ တရားတစ္ပါ မရွိႏိုင္ဟု ထင္မိ၏
ပ႒ာန္းတရားကို ေသခ်ာစြာ သင္ၾကားၾကည့္ပါ။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို ေသခ်ာစြာ ေလ့လာသင္ၾကားၾကည့္ပါဟုတိုက္တြန္းလိုပါ၏
ဒႆန ဆရာမ်ား၏ အသိကား အေတြးသိျဖစ္၏
ဗုဒၶ၏ အသိကား ထိုးထြင္းသိျဖစ္ယံုသာမက သဘာ၀လြန္တရားမ်ားလည္းမဟုတ္ပါ။

Anonymous said...

ဗုဒၶစာေပေတြကို ေလ့လာတဲ့ ေနရာမွာ ေလ့လာတဲ့နည္းေတြ အမ်ားၾကီး ရွိပါတယ္။ အဲဒီနည္းေတြကိုေတာ့ မသင္ပဲနဲ႔ မသိႏိုင္မတတ္ႏိုင္ပါ။ ဆရာၾကီး ဦးေရႊေအာင္ဟာ ပိဋကတ္စာေပကို နည္းေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ သင္ၾကားတတ္ေျမာက္ခဲ့သလို
တတ္သည့္အတိုင္းလည္း စာေရးသားသည့္ေနရာမွာ အသံုးခ်၍ ေရးသားသည္ သို႔အတြက္ ဆရာၾကီး၏ ေရးဟန္သည္ အားလံုးနဲ႔ကြဲျပားျခားေန ေနျခင္းျဖစ္၏
ဆန္းသစ္သည့္ အေတြအေခၚ အယူအဆကို တင္ျပသည့္အခါ ဒႆနဟု ကင္ပြန္းတတ္ခ်င္ၾက၏
ဗုဒၶ၏ တရားေတာ္မ်ားေလာက္ အေတြးအေခၚ အယူအဆ ဆန္းသစ္သည့္ ထက္ျမက္သည့္ တရားတစ္ပါ မရွိႏိုင္ဟု ထင္မိ၏
ပ႒ာန္းတရားကို ေသခ်ာစြာ သင္ၾကားၾကည့္ပါ။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို ေသခ်ာစြာ ေလ့လာသင္ၾကားၾကည့္ပါဟုတိုက္တြန္းလိုပါ၏
ဒႆန ဆရာမ်ား၏ အသိကား အေတြးသိျဖစ္၏
ဗုဒၶ၏ အသိကား ထိုးထြင္းသိျဖစ္ယံုသာမက သဘာ၀လြန္တရားမ်ားလည္းမဟုတ္ပါ။

Anonymous said...

ဗုဒၶစာေပေတြကို ေလ့လာတဲ့ ေနရာမွာ ေလ့လာတဲ့နည္းေတြ အမ်ားၾကီး ရွိပါတယ္။ အဲဒီနည္းေတြကိုေတာ့ မသင္ပဲနဲ႔ မသိႏိုင္မတတ္ႏိုင္ပါ။ ဆရာၾကီး ဦးေရႊေအာင္ဟာ ပိဋကတ္စာေပကို နည္းေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ သင္ၾကားတတ္ေျမာက္ခဲ့သလို
တတ္သည့္အတိုင္းလည္း စာေရးသားသည့္ေနရာမွာ အသံုးခ်၍ ေရးသားသည္ သို႔အတြက္ ဆရာၾကီး၏ ေရးဟန္သည္ အားလံုးနဲ႔ကြဲျပားျခားေန ေနျခင္းျဖစ္၏
ဆန္းသစ္သည့္ အေတြအေခၚ အယူအဆကို တင္ျပသည့္အခါ ဒႆနဟု ကင္ပြန္းတတ္ခ်င္ၾက၏
ဗုဒၶ၏ တရားေတာ္မ်ားေလာက္ အေတြးအေခၚ အယူအဆ ဆန္းသစ္သည့္ ထက္ျမက္သည့္ တရားတစ္ပါ မရွိႏိုင္ဟု ထင္မိ၏
ပ႒ာန္းတရားကို ေသခ်ာစြာ သင္ၾကားၾကည့္ပါ။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို ေသခ်ာစြာ ေလ့လာသင္ၾကားၾကည့္ပါဟုတိုက္တြန္းလိုပါ၏
ဒႆန ဆရာမ်ား၏ အသိကား အေတြးသိျဖစ္၏
ဗုဒၶ၏ အသိကား ထိုးထြင္းသိျဖစ္ယံုသာမက သဘာ၀လြန္တရားမ်ားလည္းမဟုတ္ပါ။

Thu said...

I realize it is more understanding a subject by parallel study with historical approach, for example " Buddhism, A journey of 2500 years" by U Aunt Maung (M.A) Bombay that give background scenario, various trends of beliefs in India, in which we learn the rise and fall of religion.
I noted Sayagyi U Shwe Aung and U Aunt Maung were contemporaries and probably studied in India same time. I prefer their presentations and quotations.
Last, Saya Sonata and well wishers, thank to all of you for comprehensive post and heartfelt comments.