Saturday, June 5, 2010

ကမၼႆကတ (၃) - ကံ၏ အေမြဆက္ခံျခင္းႏွင့္ တရား အေမြဆက္ခံျခင္း

ဆက္စပ္ဖတ္ရန္ -
တာ၀န္
ကမၼႆကတ
ကမၼႆကတ(၂) - ကံ၏ အေမြဆက္ခံျခင္း

“ကမၼႆေကာမွိ, ကမၼဒါယာေဒါ ကမၼေယာနိ ကမၼဗႏၶဳ ကမၼပဋိသရေဏာ။ ယံ ကမၼံ ကရိႆာမိ - ကလ်ာဏံ ၀ါ ပါပကံ ၀ါ - တႆ ဒါယာေဒါ ဘ၀ိႆာမီ” တိ အဘိဏွံ ပစၥေ၀ကၡိတဗၺံ ဣတၳိယာ ၀ါ ပုရိေသန ၀ါ ဂေဟေ႒န ၀ါ ပဗၺဇိေတန၀ါ။ (အံ-၅-၅၇၊ အဂၤုတၱရနိကာယ္-ပၪၥကနိပါတ္-နီ၀ရဏ၀ဂ္-အဘိဏွသုတ္)

“ငါသည္ မိမိျပဳေသာ ကံ၏ ပိုင္ရွင္ျဖစ္၏။ ကံ၏ အေမြခံျဖစ္၏။ ကံ အေၾကာင္းရင္း ရွိ၏။ ကံသည္ ေဆြမ်ိဳး ျဖစ္၏။ ကံသည္ အားကိုးရာ ျဖစ္၏။ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ, ဆိုးသည္ျဖစ္ေစ မိမိျပဳေသာ ကံ၏ အေမြကို ဆက္ခံရလိမ့္မည္” ဟူ၍ မိန္းမျဖစ္ေစ, ေယာက္်ားျဖစ္ေစ, လူျဖစ္ေစ, ရဟန္းျဖစ္ေစ အၿမဲမျပတ္ ဆင္ျခင္အပ္၏။

“မိမိတို႔ ျပဳေသာအမႈမ်ားအား မိမိတို႔ ပိုင္ဆိုင္သည္၊ မိမိတို႔တြင္ တာ၀န္ရွိသည္၊ မိမိတို႔ျပဳေသာ အမႈ၏ ေကာင္းေမြ, ဆိုးေမြကို ခံယူၾကရမည္…” စသျဖင့္ အၿမဲမျပတ္ ဆင္ျခင္အပ္ေၾကာင္း ဘုရားရွင္က အဘိဏွသုတ္တြင္ ေဟာၾကားထားသည္။ ထိုသို႔ ဆင္ျခင္ျခင္းအားျဖင့္ မိမိတို႔ ကိုယ္, ႏႈတ္, စိတ္တို႔ျဖင့္ ျပဳလုပ္ေသာ မေကာင္းမႈ ဒုစ႐ိုက္တရားမ်ားအား လံုး၀မူလည္း ပယ္ေဖ်ာက္ႏိုင္သည္။  ေလ်ာ့ပါးျခင္းမူလည္း ျဖစ္ေစႏိုင္သည္။ (သဗၺေသာ ၀ါ ဒုစရိတံ ပဟီယတိ တႏု ၀ါ ပန ေဟာတိ)

****
မိမိတို႔ ကိုယ္, ႏႈတ္, စိတ္တို႔ျဖင့္ ျပဳလုပ္ေသာ ဒုစ႐ိုက္တရားမ်ား ေခါင္းပါး, ပေပ်ာက္ေစရန္ မည္သို႔ က်င့္ႀကံရမည္ဟူေသာ နည္းလမ္းအား ၇-ႏွစ္သားအ႐ြယ္ သားေတာ္အရွင္ရာဟုလာအား ေဟာၾကားခဲ့ဖူးပါသည္။

တစ္စံုတစ္ခုေသာ အမူအား မျပဳလုပ္မီျဖစ္ေစ, ျပဳလုပ္ဆဲျဖစ္ေစ, ျပဳလုပ္ၿပီးျဖစ္ေစ “ဤအမႈသည္ မိမိအား ထိခိုက္ေစႏိုင္သေလာ, သူတစ္ပါးအား ထိခိုက္ေစႏိုင္သေလာ, ႏွစ္ဦးစလံုးအား ထိခိုက္ေစႏိုင္သေလာ” ဟု ၾကည့္႐ႈ ဆင္ျခင္ရမည္။ အကယ္၍ “မိမိအား ျဖစ္ေစ, သူတစ္ပါးအား ျဖစ္ေစ, ႏွစ္ဦးစလံုးအား ျဖစ္ေစ ထိခိုက္ေစႏိုင္သည့္ မေကာင္းေသာ အမႈျဖစ္သည္” ဟု သိပါက မျပဳရေသးလွ်င္ မျပဳသင့္။ ျပဳဆဲျဖစ္ပါက ရပ္တန္႔ ႐ုပ္သိမ္းရမည္။ ျပဳၿပီးျဖစ္ပါက မိမိသည္ ဤအမႈအား က်ဳးလြန္မိပါသည္ဟု ဆရာထံျဖစ္ေစ, ပညာရွိ သူေတာ္ေကာင္း မိတ္ေဆြတို႔ထံ ျဖစ္ေစ ဖြင့္ဟ၀န္ခံ၍ ေနာင္တြင္ မက်ဳးလြန္မိေစရန္ ေစာင့္ထိန္းရသည္။ အကယ္၍ မိမိ, သူတစ္ပါးတို႔အား မထိခိုက္ေစသည့္ ေကာင္းေသာ အမႈျဖစ္ပါက မျပဳရေသးလွ်င္ ျပဳထိုက္၏။ ျပဳဆဲျဖစ္ပါက ဆက္လက္ အားထုတ္ရသည္။ ျပဳၿပီးျဖစ္လွ်င္ ႏွစ္သက္ ၀မ္းေျမာက္ျခင္းျဖစ္ကာ ထိုကုသိုလ္တရားတို႔ ေန႔ညမျပတ္ ပြားမ်ားေစရမည္။ ဤကား အသက္ ငယ္႐ြယ္ေသးေသာ သားေတာ္ရာဟုလာ နားလည္ေစရန္ ႐ိုးရွင္းစြာ ေဟာၾကားခဲ့သည့္ အမၺလ႒ိကရာေလာ၀ါဒသုတ္၏ အႏွစ္ခ်ဳပ္ပင္ ျဖစ္သည္။

0 comments: