ဘ၀ ခရီးရွည္ႀကီးထဲမွာ ကိုယ့္ေျခေထာက္ ကိုယ္သံုး၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ယာဥ္အမ်ိဳးမ်ိဳး စီး၍ေသာ္လည္းေကာင္း သြားခဲ့ရတဲ့ ခရီးေတြက မေရမတြက္ႏိုင္ဘူး။ သေဘၤာနဲ႔ ေျဖးေျဖး လႈပ္လႈပ္ေလး သြားရတဲ့ ေရလမ္းခရီးမ်ိဳးဟာ စိတ္ကူးယဥ္ဖို႔ ေကာင္းသလို၊ ဂ်ံဳးဂ်ံဳးဂ်က္ဂ်က္ ျမည္တဲ့ မီးရထားႀကီး စီးသြားရတာကလည္း ရင္ခုန္ဖို႔ေကာင္းတတ္ျပန္တယ္။ ကားေလးနဲ႔ တရိပ္ရိပ္သြားရတာက ရီေ၀ေ၀နဲ႔ ရင္ဖိုေစႏိုင္သလို၊ ေလယာဥ္ပ်ံႀကီး စီးသြားရျပန္ရင္လည္း ဘာလိုလို ခံစားမႈေလးေတြ ရတတ္ေသးတယ္။
ဘ၀မွာ သြားဖူးခဲ့သမွ်ထဲက မွတ္မွတ္ထင္ထင္ရွိလြန္းလွတဲ့ ခရီးတခုကို ေျပာျပခ်င္တယ္။
အဲ့ဒီခရီးက က်ေနာ္ ေက်ာင္းသားဘ၀နဲ႔ အလုပ္လုပ္ဖို႔ သြားခဲ့တဲ့ခရီး။ မ႐ႈပ္႐ႈပ္ေအာင္ ေျပာတယ္လို႔ေတာ့ မထင္ေစခ်င္ဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ေက်ာင္းတက္ေနတုန္းက အကန္႔အသန္႔ မရွိ ေက်ာင္းပိတ္တာနဲ႔ ႀကံဳခဲ့တယ္။ ဘယ္ေတာ့ ျပန္ဖြင့္မယ္မွန္းမသိတဲ့ေက်ာင္းကို ဒီအတိုင္း ထိုင္ေစာင့္ေနလို႔ မျဖစ္တဲ့အတြက္ က်ေနာ္ အလုပ္လုပ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းမွာတစ္ခန္းထဲအတူေနခဲ့တဲ့ ၀န္းသိုၿမိဳ႕က သူငယ္ခ်င္းက အဆြယ္ေကာင္းလို႔လည္း လုပ္ျဖစ္သြားတယ္ဆိုပါေတာ့။ သူတို႔ ၀န္းသိုၿမိဳ႕ အနီးက ဂ်ိဳးေတာင္ဆိုတဲ့ မီးရထား ဘူတာ႐ံုရွိတဲ့ ရြာေလးမွာ တြဲဖက္ေက်ာင္းဆရာ အလုပ္ပါ။
တြဲဖက္ေက်ာင္းဆရာ ဆိုတာေလး ရွင္းျပခ်င္ေသးတယ္။ ဂ်ိဳးေတာင္ရြာမွာက အစိုးရ အလယ္တန္းေက်ာင္းပဲရွိတယ္။ ကိုးတန္းနဲ႔ ဆယ္တန္းအတြက္ ေက်ာင္းသားရွိတယ္ ေက်ာင္းမရွိဘူး။ ဒီမွာတင္ အေျခအေနရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္အရ လက္ရွိအလယ္တန္းေက်ာင္းမွာ တြဲဖက္တဲ့ အထက္တန္းေက်ာင္းဆိုတာ ေပၚထြက္ လာခဲ့တယ္။ က်ေနာ္က အဲ့ဒီေက်ာင္းက ဆရာ တြဲဖက္ေက်ာင္းဆရာ။ ေက်ာင္းဆရာအတြက္ လခနဲ႔ ဒီတြဲဖက္ေက်ာင္းရဲ့ ကုန္က်စားရိတ္ေတြကို ေက်ာင္းသားမိဘေတြနဲ႔ ရပ္႐ြာက အကုန္အက်ခံရတယ္။
ဒီေဒသတ၀ိုက္မွာေတာ့ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးအတြက္ မီးရထားအျပင္ အျခားေရြးခ်ယ္စရာမရွိေတာ့ မီးရထား ဘူတာ႐ံုေလးက ဂ်ိဳးေတာင္႐ြာရဲ့ က်က္သေရေဆာင္ ဂုဏ္ယူစရာတစ္ခုပါ။ အခုတြဲဖက္ေက်ာင္းတစ္ခုပါ ဖြင့္ႏိုင္ၿပီဆိုေတာ့ ပိုၿပီး ဂုဏ္ယူေနၾကတာေပါ့။ သူငယ္ခ်င္းရွိတဲ့ ၀န္းသိုကေန ဂ်ိဳးေတာင္ကို မႏၲေလး ျမစ္ႀကီးနား အဆန္ရထားႀကီး နာရီ၀က္ေလာက္ စီးသြားရတယ္။
ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရးနဲ႔ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး တာ၀န္ေတြကို တၿပိဳင္နက္တည္း ထမ္းေဆာင္ေနရတဲ့ မီးရထားႀကီးခင္မ်ာ လူစီးတြဲမွာေတာင္ ခရီးသည္ေတြတင္မက ထင္းေခ်ာင္းေတြကအစ ကုန္ပစၥည္းမ်ိဳးစံုနဲ႔ ျပည့္ႏွက္ေနတယ္။ က်ေနာ့္ရဲ႕ တခုတည္းေသာ ၀န္စည္စလယ္က စာအုပ္ေတြ (အ၀တ္အစား အနည္းငယ္) ထည့္ထားတဲ့ ထင္းရွဴးေသတၱာ။ ေဘးလက္ကိုင္ကြင္းႏွစ္ဖက္က ကိုင္ၿပီး ေသတၱာႀကီး တကားကားနဲ႔ ဟိုတြဲေပါက္သြားလိုက္ “ဒီမွာ ေနရာလြတ္ မရွိေတာ့ဘူး”ဆိုၿပီး တြန္းလႊတ္ခံလိုက္ရ။ ဒီတြဲေပါက္သြားလိုက္ တြန္းခ်ခံလိုက္ရနဲ႔ ကိုး႐ို႕ကားယား။ ဘူတာလိုက္ပို႔တဲ့ သူငယ္ခ်င္းအေဖက “ေမာင္ရင္ ဒီလို လုပ္ေနလို႔ေတာ့ မျဖစ္ဘူး” ဆိုၿပီး ဖင္ကေန တြန္းတင္ေပးလိုက္မွ ရထားေပၚ ေရာက္သြားေတာ့တယ္။ ရထားေပၚသာေရာက္သြားတယ္ က်ေနာ္ေရာက္သြားတာက လူစီးတြဲလည္း မဟုတ္သလို၊ ကုန္တြဲလည္း မဟုတ္။ ေဘးတေစာင္းသာ ရပ္လို႔ရတဲ့ ဒီဇယ္စက္ေခါင္းေဘး တေနရာ။ အေျခအေနကို သတိထားမိေတာ့ ေၾကာက္ေၾကာက္လန္႔လန္႔နဲ႔ စက္ေခါင္းႀကီးကို ရင္ဘတ္ႀကီး ကပ္ၿပီး ရပ္သြားလိုက္တာ…။ နည္းနည္းၾကာလာေတာ့ စက္ေခါင္းႀကီးကို ကပ္ထားတဲ့ ရင္ဘတ္ႀကီးကပူ။ တဟဲဟဲ ထိုးခြဲသြားေနတဲ့ ရထားႀကီး အရွိန္နဲ႔ တန္ျပန္ တဟူးဟူးတိုက္တဲ့ ျမန္မာျပည္အထက္ပိုင္းရဲ့ ေဆာင္းေလၾကမ္းေတြက ေနာက္ေက်ာကို ပါးပါးလွီးလို႔ ေက်ာကုန္းႀကီးက စိမ့္ေနေအာင္ေအး။ ေက်ာေကာ့ရင္ေကာ့ ေညာင္းလာေတာ့ တဖက္ေျပာင္း။ ဒီအခါက်ျပန္ေတာ့ ရင္ဘတ္ႀကီးက ေအးၿပီး၊ ေက်ာကုန္းႀကီးကပူ။ ဒီလိုနဲ႔ ရင္ၿပီးရင္ ေက်ာေျပာင္း၊ ေက်ာၿပီးရင္ ရင္ေျပာင္းနဲ႔ အျမင္ေတြ မေစာင္းပဲ လိုရာခရီးကို ေရာက္ေအာင္ သြားခဲ့ရပါတယ္…။
ဒီအျဖစ္အပ်က္ေလးကို ကိုဧရာက ‘ဧရာ၏ စြန္႔စားခန္းမ်ား’ ဆိုၿပီး က်မတို႔ သားအမိေတြကို ဟန္နဲ႔ပန္နဲ႔ ရယ္စရာအျဖစ္ မၾကာခဏ ေျပာျပတတ္ပါတယ္။ “သီတာ.. ရယ္စရာေကာင္းတဲ့ပို႔စ္ ျဖစ္ေအာင္ေရး”လို႔ ေျပာထားတာလည္း ၾကာပါၿပီ။ မေရးျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။ အခုေလာေလာဆယ္ က်မတို႔ ႏိုင္ငံ ရင္ဆိုင္ႀကံဳေတြ႔ေနရတဲ့ အေျခအေနအရ ကိုယ္ယံုၾကည္ရာ အေရာက္လွမ္းတဲ့ခရီးမွာ ေျခတစံုစာ ေနရာသာရွိတဲ့ က်ဥ္းထဲက်ပ္ထဲေရာက္ၿပီး ရင္ဘတ္ႀကီး ပူတဲ့အခါ၊ ေက်ာကုန္းႀကီးက ေအး… ေက်ာကုန္းႀကီး ပူတဲ့အခါ ရင္ဘတ္ႀကီးက ေအးနဲ႔… ‘ကိုဧရာ ရထားစီးသလိုပါလား’ လို႔ ေတြးမိၿပီး ဒီပို႔စ္ကို ဘယ္လိုမွ ဟာသေျမာက္ေအာင္ မေရးႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။
ဘ၀မွာ သြားဖူးခဲ့သမွ်ထဲက မွတ္မွတ္ထင္ထင္ရွိလြန္းလွတဲ့ ခရီးတခုကို ေျပာျပခ်င္တယ္။
အဲ့ဒီခရီးက က်ေနာ္ ေက်ာင္းသားဘ၀နဲ႔ အလုပ္လုပ္ဖို႔ သြားခဲ့တဲ့ခရီး။ မ႐ႈပ္႐ႈပ္ေအာင္ ေျပာတယ္လို႔ေတာ့ မထင္ေစခ်င္ဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ေက်ာင္းတက္ေနတုန္းက အကန္႔အသန္႔ မရွိ ေက်ာင္းပိတ္တာနဲ႔ ႀကံဳခဲ့တယ္။ ဘယ္ေတာ့ ျပန္ဖြင့္မယ္မွန္းမသိတဲ့ေက်ာင္းကို ဒီအတိုင္း ထိုင္ေစာင့္ေနလို႔ မျဖစ္တဲ့အတြက္ က်ေနာ္ အလုပ္လုပ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းမွာတစ္ခန္းထဲအတူေနခဲ့တဲ့ ၀န္းသိုၿမိဳ႕က သူငယ္ခ်င္းက အဆြယ္ေကာင္းလို႔လည္း လုပ္ျဖစ္သြားတယ္ဆိုပါေတာ့။ သူတို႔ ၀န္းသိုၿမိဳ႕ အနီးက ဂ်ိဳးေတာင္ဆိုတဲ့ မီးရထား ဘူတာ႐ံုရွိတဲ့ ရြာေလးမွာ တြဲဖက္ေက်ာင္းဆရာ အလုပ္ပါ။
တြဲဖက္ေက်ာင္းဆရာ ဆိုတာေလး ရွင္းျပခ်င္ေသးတယ္။ ဂ်ိဳးေတာင္ရြာမွာက အစိုးရ အလယ္တန္းေက်ာင္းပဲရွိတယ္။ ကိုးတန္းနဲ႔ ဆယ္တန္းအတြက္ ေက်ာင္းသားရွိတယ္ ေက်ာင္းမရွိဘူး။ ဒီမွာတင္ အေျခအေနရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္အရ လက္ရွိအလယ္တန္းေက်ာင္းမွာ တြဲဖက္တဲ့ အထက္တန္းေက်ာင္းဆိုတာ ေပၚထြက္ လာခဲ့တယ္။ က်ေနာ္က အဲ့ဒီေက်ာင္းက ဆရာ တြဲဖက္ေက်ာင္းဆရာ။ ေက်ာင္းဆရာအတြက္ လခနဲ႔ ဒီတြဲဖက္ေက်ာင္းရဲ့ ကုန္က်စားရိတ္ေတြကို ေက်ာင္းသားမိဘေတြနဲ႔ ရပ္႐ြာက အကုန္အက်ခံရတယ္။
ဒီေဒသတ၀ိုက္မွာေတာ့ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးအတြက္ မီးရထားအျပင္ အျခားေရြးခ်ယ္စရာမရွိေတာ့ မီးရထား ဘူတာ႐ံုေလးက ဂ်ိဳးေတာင္႐ြာရဲ့ က်က္သေရေဆာင္ ဂုဏ္ယူစရာတစ္ခုပါ။ အခုတြဲဖက္ေက်ာင္းတစ္ခုပါ ဖြင့္ႏိုင္ၿပီဆိုေတာ့ ပိုၿပီး ဂုဏ္ယူေနၾကတာေပါ့။ သူငယ္ခ်င္းရွိတဲ့ ၀န္းသိုကေန ဂ်ိဳးေတာင္ကို မႏၲေလး ျမစ္ႀကီးနား အဆန္ရထားႀကီး နာရီ၀က္ေလာက္ စီးသြားရတယ္။
ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရးနဲ႔ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး တာ၀န္ေတြကို တၿပိဳင္နက္တည္း ထမ္းေဆာင္ေနရတဲ့ မီးရထားႀကီးခင္မ်ာ လူစီးတြဲမွာေတာင္ ခရီးသည္ေတြတင္မက ထင္းေခ်ာင္းေတြကအစ ကုန္ပစၥည္းမ်ိဳးစံုနဲ႔ ျပည့္ႏွက္ေနတယ္။ က်ေနာ့္ရဲ႕ တခုတည္းေသာ ၀န္စည္စလယ္က စာအုပ္ေတြ (အ၀တ္အစား အနည္းငယ္) ထည့္ထားတဲ့ ထင္းရွဴးေသတၱာ။ ေဘးလက္ကိုင္ကြင္းႏွစ္ဖက္က ကိုင္ၿပီး ေသတၱာႀကီး တကားကားနဲ႔ ဟိုတြဲေပါက္သြားလိုက္ “ဒီမွာ ေနရာလြတ္ မရွိေတာ့ဘူး”ဆိုၿပီး တြန္းလႊတ္ခံလိုက္ရ။ ဒီတြဲေပါက္သြားလိုက္ တြန္းခ်ခံလိုက္ရနဲ႔ ကိုး႐ို႕ကားယား။ ဘူတာလိုက္ပို႔တဲ့ သူငယ္ခ်င္းအေဖက “ေမာင္ရင္ ဒီလို လုပ္ေနလို႔ေတာ့ မျဖစ္ဘူး” ဆိုၿပီး ဖင္ကေန တြန္းတင္ေပးလိုက္မွ ရထားေပၚ ေရာက္သြားေတာ့တယ္။ ရထားေပၚသာေရာက္သြားတယ္ က်ေနာ္ေရာက္သြားတာက လူစီးတြဲလည္း မဟုတ္သလို၊ ကုန္တြဲလည္း မဟုတ္။ ေဘးတေစာင္းသာ ရပ္လို႔ရတဲ့ ဒီဇယ္စက္ေခါင္းေဘး တေနရာ။ အေျခအေနကို သတိထားမိေတာ့ ေၾကာက္ေၾကာက္လန္႔လန္႔နဲ႔ စက္ေခါင္းႀကီးကို ရင္ဘတ္ႀကီး ကပ္ၿပီး ရပ္သြားလိုက္တာ…။ နည္းနည္းၾကာလာေတာ့ စက္ေခါင္းႀကီးကို ကပ္ထားတဲ့ ရင္ဘတ္ႀကီးကပူ။ တဟဲဟဲ ထိုးခြဲသြားေနတဲ့ ရထားႀကီး အရွိန္နဲ႔ တန္ျပန္ တဟူးဟူးတိုက္တဲ့ ျမန္မာျပည္အထက္ပိုင္းရဲ့ ေဆာင္းေလၾကမ္းေတြက ေနာက္ေက်ာကို ပါးပါးလွီးလို႔ ေက်ာကုန္းႀကီးက စိမ့္ေနေအာင္ေအး။ ေက်ာေကာ့ရင္ေကာ့ ေညာင္းလာေတာ့ တဖက္ေျပာင္း။ ဒီအခါက်ျပန္ေတာ့ ရင္ဘတ္ႀကီးက ေအးၿပီး၊ ေက်ာကုန္းႀကီးကပူ။ ဒီလိုနဲ႔ ရင္ၿပီးရင္ ေက်ာေျပာင္း၊ ေက်ာၿပီးရင္ ရင္ေျပာင္းနဲ႔ အျမင္ေတြ မေစာင္းပဲ လိုရာခရီးကို ေရာက္ေအာင္ သြားခဲ့ရပါတယ္…။
ဒီအျဖစ္အပ်က္ေလးကို ကိုဧရာက ‘ဧရာ၏ စြန္႔စားခန္းမ်ား’ ဆိုၿပီး က်မတို႔ သားအမိေတြကို ဟန္နဲ႔ပန္နဲ႔ ရယ္စရာအျဖစ္ မၾကာခဏ ေျပာျပတတ္ပါတယ္။ “သီတာ.. ရယ္စရာေကာင္းတဲ့ပို႔စ္ ျဖစ္ေအာင္ေရး”လို႔ ေျပာထားတာလည္း ၾကာပါၿပီ။ မေရးျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။ အခုေလာေလာဆယ္ က်မတို႔ ႏိုင္ငံ ရင္ဆိုင္ႀကံဳေတြ႔ေနရတဲ့ အေျခအေနအရ ကိုယ္ယံုၾကည္ရာ အေရာက္လွမ္းတဲ့ခရီးမွာ ေျခတစံုစာ ေနရာသာရွိတဲ့ က်ဥ္းထဲက်ပ္ထဲေရာက္ၿပီး ရင္ဘတ္ႀကီး ပူတဲ့အခါ၊ ေက်ာကုန္းႀကီးက ေအး… ေက်ာကုန္းႀကီး ပူတဲ့အခါ ရင္ဘတ္ႀကီးက ေအးနဲ႔… ‘ကိုဧရာ ရထားစီးသလိုပါလား’ လို႔ ေတြးမိၿပီး ဒီပို႔စ္ကို ဘယ္လိုမွ ဟာသေျမာက္ေအာင္ မေရးႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။
5 comments:
ေက်ာပူလိုက္ ရင္ပူလိုက္ ျဖစ္ေပမယ့္ ဒီရထားကို စီးရင္ ဒီဘူတာေရာက္မယ္ ဆိုတာ ေသခ်ာေနေတာ့ ေတာ္ေသးတာေပါ့ :P
ဟင္း...သက္ျပင္းႀကီး ခ်သြားသည္။
၁၀၀% ေသခ်ာတာေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့ေလေနာ္ အဲ့ဒီရြာေလးကို မသီတာကို ေခၚသြားဦးမယ္ ေျပာထားတယ္...သူ႔စကားဘယ္ေလာက္ ေသခ်ာမလဲ ဆိုတာ ကိုတင္မင္းထက္တို႔ပါ ၀ိုင္းမွတ္ထားေပး
ဇြန္ေရ
အမနဲ႔ အတူ စိတ္ေမာေပးလို႔ ေက်းဇူး
လူ႔စိတ္ဆိုတာကေတာ့ အတက္အက်ေတြနဲ႔ပါေနာ္
ဟုတ္တယ္ သီတာေရ...ျပန္ေျပာတဲ႔ အခ်ိန္မွာသာ ရယ္စရာေကာင္းခ်င္ေကာင္းေနမယ္.. အဲဒီအခ်ိန္ကေတာ႔ တကယ္ ခံရခက္မွာပဲေလ... လူဆုိတဲ႔ အမ်ိဳးကလည္း ေတာ္ေတာ္ adapt လုပ္ႏုိင္တာကိုး... တုိ႔ေတြလည္း ဒီခရီး ဘယ္ေတာ႔မ်ားမွ ဆင္းရမယ္ မသိ... ေက်ာပူ ရင္ပူ နားပူ.. အို.. ရွိသမွ် အပူ အကုန္ပူေနလုိ႔ ဟိုညိွ ဒီညွိ လုိတုိးပိုေလွ်ာ႔ လုပ္ရင္း ခရီးဆက္ေနေသးေလရဲ႕... :)
ညီမေလး မသီတာ....
ကိုဧရာကလဲ ပာန္နဲ႔ ပန္နဲ႔ အေျပာေကာင္း
ညီမကလဲ အေရးေကာင္း
Post a Comment