(ဒီၾကားထဲ စာသင္တဲ့ အလုပ္ကေလးေတြေတာ့ ႀကိဳၾကား ႀကိဳၾကား လုပ္ခဲ့ေသးတယ္။)
ေနာက္တဖန္ Marine Navigation and Communication ကုမၸဏီ တစ္ခုမွာ Draftswoman ျဖစ္ျပန္တယ္။ ၂ႏွစ္နီးပါးပါပဲ။ AutoCAD 2000LT သံုးရတယ္။ ဒီမွာလည္း စကၤာပူရံုးခြဲမွာ ၀န္ထမ္း ၃၀ေလာက္ရွိေပမဲ့ ပံုဆြဲသူ Draftswoman ကေတာ့ တစ္ေယာက္ထဲပါပဲ။
ေရေၾကာင္း လမ္းၫႊန္ဆက္သြယ္ေရး ကိရိယာမ်ိဳးစံုကို ပစၥည္းထုတ္လုပ္တဲ့ အျခားကုမၸဏီေတြကေန ကိုယ္စားလွယ္ယူၿပီး၊ တစ္ဆင့္ျပန္လည္တပ္ဆင္ ေရာင္းခ်ေပးတဲ့ ကုမၸဏီပါ။ Customer လိုအပ္သလို ကိရိယာမ်ိဳးစံုကို စုေပါင္း, စပ္ေပါင္းလုပ္ၿပီး ဆင္ေပးရတဲ့ System Integrator လို႔ေခၚတဲ့ ကုမၸဏီမ်ိဳးေပါ့။ Installation & Commissioning အထိ အၿပီးအစီး။ Contract နဲ႔ေရာင္းထားတဲ့ system ေတြကိုလည္း ကုမၸဏီကပဲ ျပဳျပင္ထိမ္းသိမ္းမႈ ေပးပါေသးတယ္။ Servicing & Retrofitting ေတြလည္း လုပ္တယ္။
Integrated Bridge Systems and nautical equipment ေတြျဖစ္တဲ့
Gyro Compasses System
Autopilots System
Steering Control System
Monitoring Systems
Radar Systems
Electronic Sea Chart Equipment
Communication - Global Maritime Distress and Safety System (GMDSS) ေတြအျပင္
AIS (Automatic Identification System)
GPS (Global Position System)
Echosounder System
SpeedLog System
Wind Speed and Direction System
Intercommunication System - PA (Public Address) System
VDR (Voyage Data Recorder) System စသျဖင့္
System တစ္ခုခ်င္းစီအတြက္ System Connection Diagram ကို ဦးစြာဆြဲရပါတယ္။ Power Supply (ပံုမွန္အားျဖင့္ Main Supply နဲ႔ Back up Supply , အနည္းဆံုး source ႏွစ္ခုနဲ႔) သြယ္ထားရတယ္။ သေဘၤာမွာ သံုးတဲ့ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္း အမ်ားစုက stable ျဖစ္ေအာင္ 24V DC သံုးတာမ်ားတယ္။
Cable Information ေတြ ေပးရတယ္။ အၾကမ္းဖ်င္း အားျဖင့္ေတာ့ Power Supply Cable, Input/ Output Data Cable ေတြနဲ႔ Antenna Cable ေတြပါ။ Power Cable ေတြက လံုးပတ္ၾကီးတယ္။ Data Cable ေတြကေတာ့ မလိုအပ္ပဲ ႀကိဳးလံုးႀကီးရင္ Installation လုပ္ရခက္တယ္။ Antenna Cable ေတြက manufacturer ေတြက supply လုပ္ၿပီး ပစၥည္းနဲ႔ အတူပါလာတတ္တယ္။ အရွည္မလံုေလာက္ရင္ ကုမဏီကေပးမွာလား၊ Shipyard ကေပးမွာလားဆိုတာ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း Drawing မွာ ေဖၚျပထားရတယ္။
ေနာက္အဲ့ဒီ System ထဲမွာ သံုးထားတဲ့ Equipments Drawing ေတြ attached လုပ္ရတယ္။ Manufacturer ေတြက Manual ကို softcopy ေပးရင္ေတာင္ pdf file နဲ႔ပဲေပးလို႔ ပံုေတြကို AutoCAD နဲ႔ျပန္ဆြဲထားရတယ္။ Equipment Drawing ေတြက တစ္ခါဆြဲ သိမ္းထားၿပီး ေနာက္လိုသလို ျပန္သံုးလို႔ရတယ္။
System Connection Diagram ေတြကေတာ့ project တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခု နည္းနည္းစီ ကြာတတ္ေတာ့ Draft အယင္ဆြဲၿပီး အင္ဂ်င္နီယာကို စစ္ခိုင္း ၿပီးေတာ့မွ Finalised ပံုေတြရပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ အၿမဲတမ္းမွာေနက် customer ေတြကေတာ့ Overall System Connection Drawing ကို ေတာင္းဆိုတတ္တယ္။
Overall System Connection Drawing
ေနာက္တစ္ခုက project တိုင္း (သေဘၤာတိုင္း) အတြက္ Antenna ေတြကို ဘယ္မွာထားမယ္ဆိုတဲ့ Antenna Layout ပံုဆြဲရတယ္။ (အမ်ားစုကတာ့ Antenna Mast မွာထားပါတယ္။ လက္၀ဲဖက္မွာ ဘယ္ System ေတြရဲ႕antenna ေတြထားမယ္။ လက္ယာဖက္မွာေတာ့ ဘယ္ System ေတြရဲ႕antenna ေတြ ထားသင့္တယ္၊ အဲ့ဒီလိုမ်ိဳးေတြေတာ့ ရွိတယ္။) သေဘၤာရဲ႕ အေခၚအေ၀ၚေတြမွာ ဦးနဲ႔ ပဲ႔၊ လက္၀ဲနဲ႔ လက္ယာကို stem & rear, port & starboard လို႔ သံုးရတယ္။
ေနာက္ေတာ့ ပစၥည္းထုတ္တဲ့ ကုမၸဏီႀကီးေတြက အခိ်ဳ႕ System (ဥပမာ GMDSS) ေတြ မထုတ္ေတာ့တဲ့အခါ က်မတို႔ ကုမၸဏီက ကိုယ္ပိုင္ ထုတ္လုပ္ ေရာင္းခ်ပါတယ္။ အင္ဂ်င္နီယာဌာနက လိုအပ္တဲ့ ကိရိယာေတြကို order မွာ၊ panel ေတြကို ဒီဇိုင္းလုပ္ၾကတယ္။ Fabrication အပ္ဖို႔ Console panel ရဲ႕ အေသးစိတ္ပံုေတြ ဆြဲရတယ္။ ၿပီးေတာ့ Panel Layout Diagram ေတြ၊ Wiring Diagrams ေတြနဲ႔ System Connection Diagram ေတြကို ဆြဲရပါတယ္။ (Marketing က quote လုပ္ထားတဲ့ ပစၥည္းေတြနဲ႔ Engineer ဌာနက တကယ္သံုးဖို႔ မွာတဲ့ ပစၥည္းေတြ လြဲေနရင္၊ ဒါမွမဟုတ္ တကယ္ဆင္ေတာ့မွ အဆင္မေျပရင္ … Marketing ဌာနကလည္း ဒီပစၥည္းေတြက customer နဲ႔ ေျပာၿပီးသားဆို ေရွာင္ထြက္၊ Engineering ကလည္း ဒါေတြကလုပ္မွ မရတာဆို ျငင္း။ ေပ်ာ္စရာႀကီး။ ၾကားက Draftswoman မွာ ဟိုဟာဆိုလည္း..ေရာ့၊ ဒီဟာဆိုလည္း..အင့္ လို႔ ထြက္ႏိုင္ဖို႔ ျပင္ဆင္ထားရပါတယ္။)
ေနာက္ေတာ့ Autodesk ကပဲ ထုတ္တဲ့ 3D ပံုေတြ လြယ္လြယ္ကူကူနဲ႔ ဆြဲလို႔ရတယ္ ဆိုတဲ့ Inventor 11 သင္တန္းကိုလႊတ္ပါတယ္။ Inventor နဲ႔ GMDSS ရဲ႕ Equipments (parts) တစ္ခုခ်င္းဆီ၊ Console တို႔ကို 3D ဆြဲၿပီး Presentation အတြက္ Animation file တစ္ခု လုပ္ေပးခဲ့အၿပီး…
ဒီအလုပ္မွာေတာ့ ကိုယ္ သင္ခဲ့တဲ့ major ဘာသာရပ္နဲ႔ သက္ဆိုင္ေသာ္လည္း ကိုယ္ဘက္က Learning Strategy မွားယြင္းေနျခင္း (ပံုမ်ား dead line အမွီအပ္ႏိုင္ေရးကို သာ အာ႐ံုစူးစိုက္ေနျခင္း) ေၾကာင့္ ဒီတစ္ခါလည္း idea မပါဘဲ၊ ပံုျဖစ္ေအာင္၊ အလုပ္ျဖစ္႐ံု Draftswoman လုပ္ခဲ့တယ္ဆိုတာ ၀န္ခံပါတယ္။
3 comments:
Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!
To Anonymous
Thank you for your comment
excellent points and the details are more precise than elsewhere, thanks.
- Murk
Post a Comment