Saturday, December 10, 2011

ပ႒ာန္း ပစၥယနိေဒၵသ မိတ္ဆက္ - ၁၃ (အနႏၲရပစၥည္း၊ သမနႏၲရပစၥည္း)

အနႏၲရပစၥည္း



အနႏၲရပစၥေယာတိ -
၁။ စကၡဳ၀ိညာဏဓာတု တံသမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ မေနာဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနၪၥ ဓမၼာနံ အနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ။
၂။ မေနာဓာတု တံသမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ မေနာ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနၪၥ ဓမၼာနံ အနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ။
၃။ ေသာတ၀ိညာဏဓာတု တံသမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ မေနာဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနၪၥ ဓမၼာနံ အနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ။
၄။ မေနာဓာတု တံသမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ မေနာ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနၪၥ ဓမၼာနံ အနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ။
၅။ ဃာန၀ိညာဏဓာတု တံသမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ မေနာဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနၪၥ ဓမၼာနံ အနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ။
၆။ မေနာဓာတု တံသမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ မေနာ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနၪၥ ဓမၼာနံ အနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ။
၇။ ဇိ၀ွါ၀ိညာဏဓာတု တံသမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ မေနာဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနၪၥ ဓမၼာနံ အနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ။
၈။ မေနာဓာတု တံသမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ မေနာ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနၪၥ ဓမၼာနံ အနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ။
၉။ ကာယ၀ိညာဏဓာတု တံသမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ မေနာဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနၪၥ ဓမၼာနံ အနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ။
၁၀။ မေနာဓာတု တံသမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ မေနာ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနၪၥ ဓမၼာနံ အနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ။
၁၁။ ပုရိမာ ပုရိမာ ကုသလာ ဓမၼာ ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ ကုသလာနံ ဓမၼာနံ အနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ။
၁၂။ ပုရိမာ ပုရိမာ ကုသလာ ဓမၼာ ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ အဗ်ာကတာနံ ဓမၼာနံ အနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ။
၁၃။ ပုရိမာ ပုရိမာ အကုသလာ ဓမၼာ ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ အကုသလာနံ ဓမၼာနံ အနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ။
၁၄။ ပုရိမာ ပုရိမာ အကုသလာ ဓမၼာ ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ အဗ်ာကတာနံ ဓမၼာနံ အနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ။
၁၅။ ပုရိမာ ပုရိမာ အဗ်ာကတာ ဓမၼာ ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ အဗ်ာကတာနံ ဓမၼာနံ အနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ။
၁၆။ ပုရိမာ ပုရိမာ အဗ်ာကတာ ဓမၼာ ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ ကုသလာနံ ဓမၼာနံ အနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ။
၁၇။ ပုရိမာ ပုရိမာ အဗ်ာကတာ ဓမၼာ ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ အကုသလာနံ ဓမၼာနံ အနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ။
၁၈။ ေယသံ ေယသံ ဓမၼာနံ အနႏၲရာ ေယ ေယ ဓမၼာ ဥပၸဇၨႏၲိ စိတၱေစတသိကာ ဓမၼာ၊ ေတ ေတ ဓမၼာ ေတသံ ေတသံ ဓမၼာနံ အနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ။



“အႏၲရ” ဟူသည္ “အျခား၊ ၾကားခံ” ဟူေသာ အဓိပၸါယ္ရ၍၊ အနႏၲရ (န + အႏၲရ) သည္ အျခားမဲ့ျဖစ္ျခင္း (ေရွ႕စိတ္ႏွင့္ ေနာက္စိတ္၏ အလယ္ၾကားတြင္ အျခားၾကားခံတရား တစံုတရာမွ် မရွိျခင္း) ကို ဆိုလိုသည္။ ေရွ႕တြင္ ခ်ဳပ္သြားေသာ စိတ္ေစတသိက္တို႔၏ အျခားမဲ့၌ ေနာက္ စိတ္ေစတသိက္တို႔ ျဖစ္ေပၚၾကျခင္းသည္ ေရွ႕ စိတ္ေစတသိက္က ေနာက္ စိတ္ေစတသိက္တို႔အား အနႏၲရပစၥည္းျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳသည္ မည္၏။ ၀ီထိေခၚ စိတ္ျဖစ္စဥ္မ်ားအတိုင္း မည္သို႔စိတ္တို႔၏ အျခားမဲ့၌ မည္သို႔ေသာ စိတ္မ်ား ျဖစ္ေပၚခြင့္ရွိသည္ဟူေသာ စိတၱနိယာမသည္ အနႏၲရပစၥည္း၏ သတၱိဟုလည္း ဆိုႏိုင္၏။

ပစၥယနိေဒၵသ အနႏၲရပစၥည္းအပိုင္း၌ စကၡဳ၀ိညာဏဓာတ္စေသာ ပၪၥ၀ိညာဏ္စိတ္သည္ မိမိ၏ အျခားမဲ့တြင္ လက္ခံယူေသာ သမၸဋိစၧိဳင္းစိတ္ (၀ိပါက္ မေနာဓာတ္) အားလည္းေကာင္း၊ တဖန္ ယင္းသမၸဋိစၧိဳင္းစိတ္သည္ အျခားမဲ့တြင္ အာ႐ံုအား စံုစမ္းေသာ သႏၲီရဏစိတ္ ( ၀ိပါက္ မေနာ၀ိညာဏဓာတ္) အားလည္းေကာင္း ေက်းဇူးျပဳေနေၾကာင္း ေဟာၾကားထားသည္။

၁။ စကၡဳ၀ိညာဏဓာတု - စကၡဳ၀ိညာဏဓာတ္
တံသမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ - ထို(စကၡဳ၀ိညာဏဓာတ္)ႏွင့္ ယွဥ္ဖက္တရားတို႔သည္၊
မေနာဓာတုယာ - (သမၸဋိစၧိဳင္းစိတ္ဟူေသာ) မေနာဓာတ္အား (၎)
တံသမၸယုတၱကာနၪၥ ဓမၼာနံ - ထို(မေနာဓာတ္)ႏွင့္ ယွဥ္ဖက္တရားတို႔အား
အနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ - အျခားမဲ့ျဖစ္၍ (အနႏၲရပစၥည္းျဖင့္) ေက်းဇူးျပဳသည္။
၂။ မေနာဓာတု - (သမၸဋိစၧိဳင္းစိတ္ဟူေသာ) မေနာဓာတ္
တံသမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ - ထို(မေနာဓာတ္)ႏွင့္ ယွဥ္ဖက္တရားတို႔သည္
မေနာ၀ိညာဏဓာတုယာ - (သႏၲီရဏစိတ္ဟူေသာ) မေနာ၀ိညာဏဓာတ္အား (၎)၊
တံသမၸယုတၱကာနၪၥ ဓမၼာနံ - ထို(မေနာ၀ိညာဏဓာတ္)ႏွင့္ ယွဥ္ဖက္တရားတို႔အား
အနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ - အျခားမဲ့ျဖစ္၍ (အနႏၲရပစၥည္းျဖင့္) ေက်းဇူးျပဳသည္။

ထို႔ေနာက္ စိတၱနိယာမသေဘာအရ ကုသိုလ္စိတ္တို႔၏ အျခားမဲ့၌ အကုသိုလ္စိတ္တို႔ျဖစ္႐ိုး ထံုးစံ မရွိ။ ကုသိုလ္ စိတ္ေစတသိက္၏ ေနာင္တြင္ ကုသိုလ္ျဖစ္ေစ၊ အဗ်ာကတ (၀ိပါက္ သို႔မဟုတ္ ႀကိယာ) ျဖစ္ေစသာ ျဖစ္ႏိုင္၏။ ထို႔အတူ အကုသိုလ္စိတ္၏ အျခားမဲ့၌ ကုသိုလ္စိတ္ ျဖစ္႐ိုးထံုးစံမရွိ။ အကုသိုလ္ စိတ္ေစတသိက္၏ ေနာင္တြင္ အကုသိုလ္ျဖစ္ေစ၊ အဗ်ာကတ (၀ိပါက္ သို႔မဟုတ္ ႀကိယာ) ျဖစ္ေစသာ ျဖစ္ႏိုင္၏။ အဗ်ာကတ စိတ္ေစတသိက္၏ ေနာင္တြင္မူ အဗ်ာကတ၊ ကုသိုလ္ႏွင့္ အကုသိုလ္ ၃-မ်ိဳးလံုး ျဖစ္ခြင့္ရွိသည္။

၁၁။ ပုရိမာ ပုရိမာ ကုသလာ ဓမၼာ - ေရွးေရွးျဖစ္ေသာ ကုသိုလ္တရားတို႔သည္
ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ ကုသလာနံ ဓမၼာနံ - ေနာက္ေနာက္ျဖစ္ေသာ ကုသိုလ္တရားတို႔အား
အနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ - အျခားမဲ့ျဖစ္၍ (အနႏၲရပစၥည္းျဖင့္) ေက်းဇူးျပဳသည္။
၁၂။ ပုရိမာ ပုရိမာ ကုသလာ ဓမၼာ - ေရွးေရွးျဖစ္ေသာ ကုသိုလ္တရားတို႔သည္
ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ အဗ်ာကတာနံ ဓမၼာနံ - ေနာက္ေနာက္ျဖစ္ေသာ အဗ်ာကတတရားတို႔အား
အနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ - အျခားမဲ့ျဖစ္၍ (အနႏၲရပစၥည္းျဖင့္) ေက်းဇူးျပဳသည္။

၁၃။ ပုရိမာ ပုရိမာ အကုသလာ ဓမၼာ - ေရွးေရွးျဖစ္ေသာ အကုသိုလ္တရားတို႔သည္
ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ အကုသလာနံ ဓမၼာနံ - ေနာက္ေနာက္ျဖစ္ေသာ အကုသိုလ္တရားတို႔အား
အနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ - အျခားမဲ့ျဖစ္၍ (အနႏၲရပစၥည္းျဖင့္) ေက်းဇူးျပဳသည္။

၁၄။ ပုရိမာ ပုရိမာ အကုသလာ ဓမၼာ - ေရွးေရွးျဖစ္ေသာ အကုသိုလ္တရားတို႔သည္
ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ အဗ်ာကတာနံ ဓမၼာနံ - ေနာက္ေနာက္ျဖစ္ေသာ အဗ်ာကတတရားတို႔အား
အနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ - အျခားမဲ့ျဖစ္၍ (အနႏၲရပစၥည္းျဖင့္) ေက်းဇူးျပဳသည္။

၁၅။ ပုရိမာ ပုရိမာ အဗ်ာကတာ ဓမၼာ - ေရွးေရွးျဖစ္ေသာ အဗ်ာကတတရားတို႔သည္
ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ အဗ်ာကတာနံ ဓမၼာနံ - ေနာက္ေနာက္ျဖစ္ေသာ အဗ်ာကတတရားတို႔အား
အနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ - အျခားမဲ့ျဖစ္၍ (အနႏၲရပစၥည္းျဖင့္) ေက်းဇူးျပဳသည္။
၁၆။ ပုရိမာ ပုရိမာ အဗ်ာကတာ ဓမၼာ - ေရွးေရွးျဖစ္ေသာ အဗ်ာကတတရားတို႔သည္
ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ ကုသလာနံ ဓမၼာနံ - ေနာက္ေနာက္ျဖစ္ေသာ ကုသိုလ္တရားတို႔အား
အနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ - အျခားမဲ့ျဖစ္၍ (အနႏၲရပစၥည္းျဖင့္) ေက်းဇူးျပဳသည္။
၁၇။ ပုရိမာ ပုရိမာ အဗ်ာကတာ ဓမၼာ - ေရွးေရွးျဖစ္ေသာ အဗ်ာကတတရားတို႔သည္
ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ အကုသလာနံ ဓမၼာနံ - ေနာက္ေနာက္ျဖစ္ေသာ အကုသိုလ္တရားတို႔အား
အနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ - အျခားမဲ့ျဖစ္၍ (အနႏၲရပစၥည္းျဖင့္) ေက်းဇူးျပဳသည္။

အက်ဥ္းအားျဖင့္ ေရွ႕တရားတို႔ ခ်ဳပ္ၿပီး အျခားမဲ့၌ စိတ္ေစတသိက္တရားတို႔ျဖစ္သည္ဆုိပါက ထိုေရွ႕တရားတို႔သည္ ေနာက္ျဖစ္ေသာ စိတ္ေစတသိက္တရားတို႔အား အနႏၲရပစၥည္းျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳေနၾက၏။

၁၈။ ေယသံ ေယသံ ဓမၼာနံ အနႏၲရာ - အၾကင္ တရားတို႔၏ အျခားမဲ့၌
ေယ ေယ ဓမၼာ ဥပၸဇၨႏၲိ စိတၱေစတသိကာ ဓမၼာ - အၾကင္ စိတ္ေစတသိက္တရားတို႔သည္ ျဖစ္ၾက၏။
ေတ ေတ ဓမၼာ - ထို (ေရွ႕ျဖစ္ေသာ) တရားတို႔သည္
ေတသံ ေတသံ ဓမၼာနံ - ထို (ေနာက္ျဖစ္ေသာ) တရားတို႔အား
အနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ - အျခားမဲ့ျဖစ္၍ (အနႏၲရပစၥည္းျဖင့္) ေက်းဇူးျပဳသည္။

**** ****
သမနႏၲရပစၥည္း



သမနႏၲရပစၥေယာတိ -
၁။ စကၡဳ၀ိညာဏဓာတု တံသမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ မေနာဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနၪၥ ဓမၼာနံ သမနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ။
၂။ မေနာဓာတု တံသမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ မေနာ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနၪၥ ဓမၼာနံ သမနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ။
၃။ ေသာတ၀ိညာဏဓာတု တံသမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ မေနာဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနၪၥ ဓမၼာနံ သမနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ။
၄။ မေနာဓာတု တံသမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ မေနာ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနၪၥ ဓမၼာနံ သမနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ။
၅။ ဃာန၀ိညာဏဓာတု တံသမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ မေနာဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနၪၥ ဓမၼာနံ သမနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ။
၆။ မေနာဓာတု တံသမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ မေနာ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနၪၥ ဓမၼာနံ သမနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ။
၇။ ဇိ၀ွါ၀ိညာဏဓာတု တံသမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ မေနာဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနၪၥ ဓမၼာနံ သမနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ။
၈။ မေနာဓာတု တံသမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ မေနာ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနၪၥ ဓမၼာနံ သမနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ။
၉။ ကာယ၀ိညာဏဓာတု တံသမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ မေနာဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနၪၥ ဓမၼာနံ သမနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ။
၁၀။ မေနာဓာတု တံသမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ မေနာ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနၪၥ ဓမၼာနံ သမနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ။
၁၁။ ပုရိမာ ပုရိမာ ကုသလာ ဓမၼာ ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ ကုသလာနံ ဓမၼာနံ သမနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ။
၁၂။ ပုရိမာ ပုရိမာ ကုသလာ ဓမၼာ ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ အဗ်ာကတာနံ ဓမၼာနံ သမနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ။
၁၃။ ပုရိမာ ပုရိမာ အကုသလာ ဓမၼာ ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ အကုသလာနံ ဓမၼာနံ သမနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ။
၁၄။ ပုရိမာ ပုရိမာ အကုသလာ ဓမၼာ ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ အဗ်ာကတာနံ ဓမၼာနံ သမနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ။
၁၅။ ပုရိမာ ပုရိမာ အဗ်ာကတာ ဓမၼာ ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ အဗ်ာကတာနံ ဓမၼာနံ သမနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ။
၁၆။ ပုရိမာ ပုရိမာ အဗ်ာကတာ ဓမၼာ ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ ကုသလာနံ ဓမၼာနံ သမနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ။
၁၇။ ပုရိမာ ပုရိမာ အဗ်ာကတာ ဓမၼာ ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ အကုသလာနံ ဓမၼာနံ သမနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ။
၁၈။ ေယသံ ေယသံ ဓမၼာနံ သမနႏၲရာ ေယ ေယ ဓမၼာ ဥပၸဇၨႏၲိ စိတၱေစတသိကာ ဓမၼာ၊ ေတ ေတ ဓမၼာ ေတသံ ေတသံ ဓမၼာနံ သမနႏၲရပစၥေယန ပစၥေယာ။



သမနႏၲရပစၥည္းသည္ အနႏၲရပစၥည္းႏွင့္ အတူတူပင္ ျဖစ္သည္။

**** ****
ဆက္ရန္ ...

0 comments: