တင္ျပပံု (presentation) ဆိုသည္က ဘ၀တြင္ အေရးႀကီးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ငယ္စဥ္ ေက်ာင္းသားဘ၀ သင္ခန္းစာထဲတြင္ စာစီစာကံုးေရးသားျခင္းကို ထည့္သြင္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေပမည္။
အလုပ္ခြင္တြင္လည္း ပေရာဂ်က္ အစီရင္ခံစာေတြကို တင္ျပတတ္ဖို႔လိုသည္။ ကိုယ့္အဖြဲ႔အစည္းကို တင္ျပတာလား, ကိုယ့္ရဲ့ အထက္အရာရွိေတြကို တင္ျပတာလားစသျဖင့္ ကိုယ္ရဲ့ ပရိသတ္ကိုလိုက္ၿပီး တင္ျပပံုကလည္း ေျပာင္းေပးရသည္။ ပေရာဂ်က္ အစီရင္ခံစားမ်ိဳးေတြမွ မဟုတ္။ ႐ုပ္ရွင္တစ္ကား, ၀တၳဳတစ္ပုဒ္, သမၼတေလာင္းတစ္ဦး၏ မဲဆြယ္စည္း႐ံုးပြဲ မိန္႔ခြန္း, ပညာရပ္ဆိုင္ရာစာတမ္း, ဓမၼကထိကတစ္ဦး၏ တရားပြဲ, ကုန္စုံဆိုင္ရွင္တစ္ဦး၏ ကုန္ပစၥည္း အခင္းအက်င္း, ယုတ္စြအဆံုး Catwalk ေလွ်ာက္ေသာ မယ္တစ္ဦး၏ လမ္းေလွ်ာက္ပံုဟန္… စသျဖင့္ အရာရာတြင္ တင္ျပပံုက အေရးႀကီးသည္။
“သား… စာစီစာကံုးတစ္ပုဒ္ ေရးေတာ့မယ္ဆိုရင္ နိဒါန္းက အေရးႀကီးတယ္။ ကိုယ္ေရးမယ့္စာကို ဆက္ဖတ္ ခ်င္ေလာက္ေအာင္ ဆြဲေဆာင္မႈရွိရမယ္။ စာပိုဒ္ေတြတိုင္းမွာလည္း ကိုယ္ဘာကို ေျပာခ်င္တယ္ဆိုတာ စာတစ္ေၾကာင္းတည္းနဲ႔ ျပန္ေျပာျပႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း စုစုစည္းစည္း ရွိရမယ္။ ... ။ နိဂံုးကေတာ့ အေရးအႀကီး ဆံုးကြ။ ကိုယ္ေရးတဲ့ စာတစ္ပုဒ္လံုးရဲ့ အခ်ဳပ္ပဲ။ အခ်ိဳ႕ဆိုရင္ ေဆာင္ပုဒ္ေလးေတြ ထုတ္ေပးထားတတ္တယ္။ ကိုယ္စာဖတ္ၿပီး စာဖတ္တဲ့သူေတြမွာ အေတြးတစ္ခု က်န္သြားႏိုင္ေလာက္ေအာင္ နိဂံုးခ်ဳပ္ ေပးႏိုင္ရမယ္.. သား… ”
အားႀကိဳးမာန္တက္ေျပာရင္း မူလတန္းေက်ာင္းသား သားျဖစ္သူကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့… စိတ္၀င္တစားႏွင့္ စာ႐ြက္အျဖဴ တစ္႐ြက္ေပၚတြင္ ႐ုပ္ပံုေရးျခစ္ေနရာမွ မ်က္စိ ေပကလပ္ေပကလပ္ႏွင့္ အလန္႔တၾကား ေမာ့ၾကည့္သည္။ ႐ုတ္တရက္ ေဒါသထြက္ မလိုျဖစ္ၿပီးမွ မိမိ၏ တင္ျပပံု ညံ့ဖ်င္းျခင္းမ်ားအေၾကာင္းကို ျပန္ေတြးရင္း ၿပံဳးမိ၏။ ငယ္စဥ္ကဆိုလွ်င္ ဦးေလးျဖစ္သူက “မင္းက မႏၲေလးသားသာဆိုတယ္ ပုဆိုး၀တ္ပံု လမ္းေလ်ာက္ပံုကေတာ့ တကယ့္ ေတာသားပဲ” ဟု ခ်ီးမြမ္း ဖူးသည္။ ကၽြန္ေတာ္ စက္မႈတကၠသိုလ္ ေနာက္ဆံုးႏွစ္တြင္ ပေရာဂ်က္ အေသးေလးအတြက္ စာတမ္းငယ္တစ္ေစာင္ ေရးတင္ေတာ့ ဆရာက “ခင္ဗ်ားရဲ့ Audience က ဘယ္သူလဲ” ဟု ေမးယူရ၏။ စကားေျပာေတာ့လည္း မႏၲေလးသားသာဆိုသည္ အေပါက္လမ္းတည့္ေအာင္ မေျပာတတ္။ စိတ္ကူးထဲေရာက္လာသည္ကို အရင္းမရွိ အဖ်ားမရွိ ေျပာတတ္ေသာ ကၽြန္ေတာ့္ေၾကာင့္ မန္းသားမ်ား နာမည္ပ်က္ႏိုင္သည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ တင္ျပပံုအံေခ်ာ္မႈေတြက ေျပာ၍ ကုန္မည္မဟုတ္။ ဆရာပိုးမစြန္႔ႏိုင္၍ ေက်ာင္းသားဘ၀မွစ လုပ္ငန္းခြင္ထဲေရာက္သည္အထိ ဆရာလုပ္ေနတတ္ေသာ ကၽြန္ေတာ္၏ တင္ျပပံုအံေခ်ာ္မႈတြင္ ဓားစာခံျဖစ္ခဲ့ရရွာသူမ်ားအား ေတြး၍ အားနာမိေသးသည္။
အကယ္၍ တင္ျပပံုအေၾကာင္း ပိုစ့္တစ္ခုေရးျဖစ္ခဲ့လွ်င္ ထိုပိုစ့္သည္ တင္ျပပံုအံေခ်ာ္မႈတစ္ခုသာ ျဖစ္ေနပါလိမ့္မည္။
အလုပ္ခြင္တြင္လည္း ပေရာဂ်က္ အစီရင္ခံစာေတြကို တင္ျပတတ္ဖို႔လိုသည္။ ကိုယ့္အဖြဲ႔အစည္းကို တင္ျပတာလား, ကိုယ့္ရဲ့ အထက္အရာရွိေတြကို တင္ျပတာလားစသျဖင့္ ကိုယ္ရဲ့ ပရိသတ္ကိုလိုက္ၿပီး တင္ျပပံုကလည္း ေျပာင္းေပးရသည္။ ပေရာဂ်က္ အစီရင္ခံစားမ်ိဳးေတြမွ မဟုတ္။ ႐ုပ္ရွင္တစ္ကား, ၀တၳဳတစ္ပုဒ္, သမၼတေလာင္းတစ္ဦး၏ မဲဆြယ္စည္း႐ံုးပြဲ မိန္႔ခြန္း, ပညာရပ္ဆိုင္ရာစာတမ္း, ဓမၼကထိကတစ္ဦး၏ တရားပြဲ, ကုန္စုံဆိုင္ရွင္တစ္ဦး၏ ကုန္ပစၥည္း အခင္းအက်င္း, ယုတ္စြအဆံုး Catwalk ေလွ်ာက္ေသာ မယ္တစ္ဦး၏ လမ္းေလွ်ာက္ပံုဟန္… စသျဖင့္ အရာရာတြင္ တင္ျပပံုက အေရးႀကီးသည္။
“သား… စာစီစာကံုးတစ္ပုဒ္ ေရးေတာ့မယ္ဆိုရင္ နိဒါန္းက အေရးႀကီးတယ္။ ကိုယ္ေရးမယ့္စာကို ဆက္ဖတ္ ခ်င္ေလာက္ေအာင္ ဆြဲေဆာင္မႈရွိရမယ္။ စာပိုဒ္ေတြတိုင္းမွာလည္း ကိုယ္ဘာကို ေျပာခ်င္တယ္ဆိုတာ စာတစ္ေၾကာင္းတည္းနဲ႔ ျပန္ေျပာျပႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း စုစုစည္းစည္း ရွိရမယ္။ ... ။ နိဂံုးကေတာ့ အေရးအႀကီး ဆံုးကြ။ ကိုယ္ေရးတဲ့ စာတစ္ပုဒ္လံုးရဲ့ အခ်ဳပ္ပဲ။ အခ်ိဳ႕ဆိုရင္ ေဆာင္ပုဒ္ေလးေတြ ထုတ္ေပးထားတတ္တယ္။ ကိုယ္စာဖတ္ၿပီး စာဖတ္တဲ့သူေတြမွာ အေတြးတစ္ခု က်န္သြားႏိုင္ေလာက္ေအာင္ နိဂံုးခ်ဳပ္ ေပးႏိုင္ရမယ္.. သား… ”
အားႀကိဳးမာန္တက္ေျပာရင္း မူလတန္းေက်ာင္းသား သားျဖစ္သူကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့… စိတ္၀င္တစားႏွင့္ စာ႐ြက္အျဖဴ တစ္႐ြက္ေပၚတြင္ ႐ုပ္ပံုေရးျခစ္ေနရာမွ မ်က္စိ ေပကလပ္ေပကလပ္ႏွင့္ အလန္႔တၾကား ေမာ့ၾကည့္သည္။ ႐ုတ္တရက္ ေဒါသထြက္ မလိုျဖစ္ၿပီးမွ မိမိ၏ တင္ျပပံု ညံ့ဖ်င္းျခင္းမ်ားအေၾကာင္းကို ျပန္ေတြးရင္း ၿပံဳးမိ၏။ ငယ္စဥ္ကဆိုလွ်င္ ဦးေလးျဖစ္သူက “မင္းက မႏၲေလးသားသာဆိုတယ္ ပုဆိုး၀တ္ပံု လမ္းေလ်ာက္ပံုကေတာ့ တကယ့္ ေတာသားပဲ” ဟု ခ်ီးမြမ္း ဖူးသည္။ ကၽြန္ေတာ္ စက္မႈတကၠသိုလ္ ေနာက္ဆံုးႏွစ္တြင္ ပေရာဂ်က္ အေသးေလးအတြက္ စာတမ္းငယ္တစ္ေစာင္ ေရးတင္ေတာ့ ဆရာက “ခင္ဗ်ားရဲ့ Audience က ဘယ္သူလဲ” ဟု ေမးယူရ၏။ စကားေျပာေတာ့လည္း မႏၲေလးသားသာဆိုသည္ အေပါက္လမ္းတည့္ေအာင္ မေျပာတတ္။ စိတ္ကူးထဲေရာက္လာသည္ကို အရင္းမရွိ အဖ်ားမရွိ ေျပာတတ္ေသာ ကၽြန္ေတာ့္ေၾကာင့္ မန္းသားမ်ား နာမည္ပ်က္ႏိုင္သည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ တင္ျပပံုအံေခ်ာ္မႈေတြက ေျပာ၍ ကုန္မည္မဟုတ္။ ဆရာပိုးမစြန္႔ႏိုင္၍ ေက်ာင္းသားဘ၀မွစ လုပ္ငန္းခြင္ထဲေရာက္သည္အထိ ဆရာလုပ္ေနတတ္ေသာ ကၽြန္ေတာ္၏ တင္ျပပံုအံေခ်ာ္မႈတြင္ ဓားစာခံျဖစ္ခဲ့ရရွာသူမ်ားအား ေတြး၍ အားနာမိေသးသည္။
အကယ္၍ တင္ျပပံုအေၾကာင္း ပိုစ့္တစ္ခုေရးျဖစ္ခဲ့လွ်င္ ထိုပိုစ့္သည္ တင္ျပပံုအံေခ်ာ္မႈတစ္ခုသာ ျဖစ္ေနပါလိမ့္မည္။
5 comments:
က်ေနာ္လည္း တင္ျပပံု ညံ့ဖ်င္းတဲံ့အထဲမွာပါ၀င္ပါတယ္..
တခါတေလ..သူငယ္ခ်င္းက က်ေနာ့ဘေလာ့ဖတ္ျပီး အသားကုန္ရယ္ပါတယ္..
တင္ျပပံု ညံ့ဖ်င္းလို႔တဲ့ေလ..
(အခုလို မန္႔ေနတာလည္း ညံ့ဖ်င္းေနအုန္းမွာပါပဲ
အို...ဒီလိုညံ့ဖ်င္းမွုကိုလည္း လူတိုင္းလုပ္နိုင္တာမွမဟုတ္ပဲ..
ေကာင္းတာသာ လူေတြက ျပိဳင္ခ်င္ၾကတာ ညံ့ဖ်င္းမွုမွာေတာ့ ကိုယ္က ဗိုလ္ပဲ..ဟီး)
ဟဲဟဲ..သေဘာတက် ရီၿပံဳးသြားပါတယ္ဆရာ.. က်ဴရွင္မွာ ဆရာ စာသင္တဲ႔ အခ်ိန္ေတြကို ျပန္ျမင္ေယာင္ရင္း..။
က်မလဲ စကားေျပာရင္..လိုရင္းမေရာက္..အေျပာမေကာင္း။ ရုပ္ရွင္ဇတ္လမ္းမ်ား ျပန္ေျပာလို႕ေတာ့..ေျပာရင္း လည္ေနေရာ။ ဒါေပမဲ့..အေဖာ္ေတြ ရွိလို႕..အားမငယ္ေတာ့ဘူး..။ ဘာျဖစ္လို႕ဆို.. ဆရာၾကီး ေရႊဥေဒါင္း က..သူလဲ လံုး၀ အေျပာမေကာင္းလို႕..စာပဲေရးတာတဲ့။
ဆရာေအာင္သင္းကေတာ့..ေျပာဖူးတယ္။ သူငယ္ငယ္က.. ရုပ္ရွင္ဇတ္လမ္းေျပာျပရင္..နားေထာင္တဲ့လူေတြက..ရုပ္ရွင္ၾကည့္တာထက္ ပိုၾကိဳက္တယ္တဲ့။
စကားေျပာေကာင္းတာနဲ႔ မဆုိင္ဘူးေပါ့။ မန္းသူမန္းသား အေတာ္မ်ားမ်ား ကေတာ့ အေျပာေကာင္းပါ့
တစ္ေန႔ေန႔ ဒီပို႔စ္ေလးနဲ႕ ဆိုင္တဲ့ အေတြးေလးေတြ ဆက္ေရးပါဦးလား..။ လုပ္ငန္းခြင္မွာ ျပရတဲ့ presentation ေတြ, ဘ၀ နဲ႕ ကိုယ့္ သရုပ္ကို ျပရတဲ့ presentation ေတြ..အမ်ားၾကီးပဲေနာ္..။ ဒီပို႔စ္ေလး ဖတ္ၿပီးေတာ့ တကယ္တမ္းက အခ်ိန္တိုင္းမွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို တင္ျပၿပီး ေလွ်ာက္ေနရဲ႕ ဘ၀ေတြ မဟုတ္လားဆိုၿပီး ေတြးေနမိတယ္...။
Post a Comment